Monday 20 November 2017

Hsbc Online Handel Indien


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HSBC Securities (Canada) Inc. ist Mitglied der Investment Industry Regulatory Organization of Canada und Canadian Investor Protection Fund. Über DALBAR Inc .: Als weltweit führender Finanzdienstleistungsstrategie und Betriebsforschungsunternehmen unterstützt DALBAR Inc. führenden Unternehmen bei der Entwicklung, dem Bau und der Betreuung von starken Unternehmen, die nachhaltiges Shareholder Value Wachstum bieten. DALBARs proprietäre Business-Design-Techniken, kombiniert mit seinem spezialisierten Branchenwissen und Verhaltensforschung Know-how, ermöglichen Unternehmen, Veränderungen in Kunden Prioritäten und das wettbewerbsorientierte Umfeld zu antizipieren, und dann ihre Unternehmen zu gestalten und zu verbessern Operationen, um die Chancen zu nutzen, die durch diese Änderungen erstellt werden. Die Firma bedient Kunden in Amerika und Europa. Die jährlichen DALBAR Direct Brokerage Service Award-Rankings basieren auf Auswertungen von Telefon - und E-Mail-Service, die über das Kalenderjahr gemacht wurden und die Qualität der Leistung in Produktkenntnissen, Professionalität und ihre Fähigkeit zur Bereitstellung von Mehrwertdiensten messen. 1 Verfügbar auf Online-Equity-Geschäften auf nordamerikanischen Märkten. Vorbehaltlich der Bedingungen. 2 Die HK288-Kommission gilt für Trades zwischen HK0-1.999.999. Für Trades HK2.000.000 Amp, über 0.10 Provision gilt. Weitere Informationen finden Sie unter Global Trading Provisionen. 3 je nach Marktstunden. Cookies sind aktiviert Diese Website (einschließlich unserer Online-Banking-Plattform) verwendet Cookies, um Ihre Aktivitäten zu überwachen. Um mehr darüber zu erfahren, wie Cookies auf dieser Website verwendet werden, besuchen Sie den Cookie-Bereich unseres Datenschutzgesetzes. Um sich von Cookies zu entziehen, die auf dieser Website verwendet werden, klicken Sie hierAccount Rules Allgemeine Geschäftsbedingungen Als Accountholder mit HSBC profitieren Sie von einer Vielzahl von Services, die jeweils dazu dienen, Ihr Konto einfacher zu machen. Mit einer Reihe von Transaktionen und vielen Besonderheiten zu genießen, finden Sie Banking mit HSBC eine angenehme Erfahrung. Bitte lesen Sie weiter, um mehr darüber zu erfahren, wie Sie die Vorteile eines Händlers mit HSBC maximieren können. Laufende Konten Eröffnung eines Kontos Die laufenden Konten können von Einzelpersonen, Einzelunternehmen, Partnerschaftsgesellschaften, privaten, Aktiengesellschaften, Verbänden, Vereinen, Gesellschaften, Trusts oder anderen Institutionen eröffnet werden, wenn sie in einer für die Bank zufriedenstellenden Weise eingeführt werden. Das Konto kann entweder einzeln oder gemeinsam eröffnet werden, mit einer oder mehreren Personen, wie es die aufsichtsrechtlichen Richtlinien zulassen. Ein gemeinsames Konto kann entweder gemeinsam oder gesperrt mit der Bank betrieben werden. Die vereinbarte Vereinbarung wird auch für Überlebende gelten. Die Anleger können auch eine Person ermächtigen, ein Konto in seinem, ihrem Namen zu betreiben, indem sie ihm eine Vollmacht zur Verfügung stellen. Im Einklang mit den RBI-Anforderungen müssen die Passfotos, die alle betroffenen Zeichnungsberechtigten berechtigt sind, bei der Bank zusammen mit anderen Unterlagen zur Eröffnung eines neuen Kontos (wie im Kontoeröffnungsformular definiert) eingereicht werden. 1. Bargeldabhebungen sollten nur auf den von der Bank gelieferten Prüflaschen und / oder durch Geldautomaten (Geldautomaten) erfolgen. Die Bank behält sich das Recht vor, die Servicegebühr auf der Grundlage der Anzahl der im Laufe des Monats getätigten Transaktionen gemäß dem Tarif anzuwenden. Das Konto sollte nicht überzogen werden, noch sollten die Kontrollen im Rahmen der Realisierung gegen die Mittel gezogen werden, es sei denn, es wurden besondere Vereinbarungen mit der Bank getroffen. 2. Sie können während der Geschäftszeiten unserer Niederlassung Abhebungen von Ihrem laufenden Konto an unserem Schalter abgeben. 3. Vor einem Rücktritt müssen Sie auf Verlangen von uns und Ihren Nachweis Ihrer Befugnis einen zufriedenstellenden Nachweis über Ihre Identität liefern. 4. Zahlung an Dritte: Zahlung durch uns an eine Person, die einen zufriedenstellenden Beweis für seine Identität und, falls von uns verlangt, ein Widerrufsformular, das von Ihnen signiert oder gehackt wird, oder nach Ihrer Ermächtigung hat die gleiche Wirkung wie wenn gemacht Zu dir persönlich Mit dieser Zahlung entladen wir alle unsere Verbindlichkeiten an Sie oder eine andere Person in Bezug auf den gezahlten Betrag. Zinsen, die auf Guthaben in Girokonten gezahlt werden, unterliegen Zinsrichtlinien des RBI und derzeit sind keine Zinsen auf Guthaben in Girokonten zu zahlen. Einlagen in der Rechnung erheben kein Interesse. Die Kunden werden der Bank auf Verlangen und den Beträgen der Kontokorrentkredite zurückerstatten, die die Bank von Zeit zu Zeit auf dem Konto zusammen mit den darauf entstandenen Zinsen gewähren kann. Dies sollte nicht als eine ausdrücklich oder stillschweigende Vereinbarung ausgelegt werden, dass die Bank verpflichtet ist, eine Überziehungseinrichtung zu gewähren. Für überzogene Konten werden Zinsen zu den vorherrschenden Zinssätzen für die tägliche ausstehende Rechnung in Rechnung gestellt. In Ermangelung besonderer Vereinbarungen ist die Bank nicht verpflichtet, die von den Kontoinhabern gezogenen Kontrollen zu honorieren, wenn das Konto überholt wird, und unter diesen Umständen behält sich die Bank das Recht vor, das Konto mit der Gebühr für jede zurückgesandte Scheck zu belasten . HSBC Sparkonto Ein Sparkonto wird möglicherweise von einer oder mehreren von der Bank genehmigten Personen eröffnet. Sparkonten können nur durch gemeinnützige Zwecke eröffnet werden. Vertraute Hindu-ungeteilte Familien neben Einzelpersonen. Ein gemeinsames Konto kann entweder gemeinsam oder gesperrt mit der Bank betrieben werden. Die vereinbarte Vereinbarung wird auch für Überlebende gelten. Der Kontoinhaber (s) kann auch gemeinsam eine Person ermächtigen, ein Konto in seinem Auftrag zu betreiben, indem er eine Vollmacht auf dem Konto zur Verfügung stellt. Im Einklang mit den RBI-Anforderungen müssen die Passfotografien aller Kontoinhaber bei der Bank zusammen mit anderen Unterlagen zur Eröffnung eines neuen Kontos eingereicht werden. 1. Bargeldabhebungen sollten nur auf den von der Bank oder durch Geldautomaten gelieferten gedruckten Prüfungsformularen erfolgen. Die Bank behält sich das Recht vor, die in dem gedruckten Tarif festgelegten Servicegebühren anzuwenden. Das Konto sollte nicht überzogen werden, noch sollten die Kontrollen im Rahmen der Realisierung gegen Mittel gezogen werden. 2. Wenn ein Sparkonto während eines Zinszeitraums geschlossen ist, ob Sie oder von uns aus irgendeinem Grund vorliegen, ist Zinsen nur bis zum letzten Kalendertag vor Schließung zahlbar. 3. Sie können Abhebungen von Ihrem Sparkonto an unserem Schalter während der Geschäftszeiten unserer Niederlassung machen. 4. Vor einem Widerruf müssen Sie auf Verlangen von uns und den Nachweis Ihrer Befugnis einen zufriedenstellenden Nachweis über Ihre Identität liefern. 5. Zahlung an Dritte: Zahlung durch uns an eine Person, die einen zufriedenstellenden Beweis für seine Identität und, falls von uns verlangt, ein Widerrufsformular, das von Ihnen signiert oder gehackt wird oder nach Ihrer Ermächtigung, hat die gleiche Wirkung wie wenn gemacht Zu dir persönlich Mit dieser Zahlung entladen wir alle unsere Verbindlichkeiten an Sie oder eine andere Person in Bezug auf den gezahlten Betrag. Mit Wirkung zum 1. April 2010 werden die Zinsen auf den Sparkassenkonten auf der täglichen Produktbasis berechnet. Die Zinsen werden vierteljährlich nach RBI-Master Direction on Zinsen auf Einlagen vom 3. März 2016 mit Wirkung vom 01. Juli 2016 gutgeschrieben. Die Kunden sind verpflichtet, den Kapitalgeber und die Zinsen auf ihre Überziehungskonten zurückzuzahlen, die die Bank kann Gewähren sie von Zeit zu Zeit. Dies sollte nicht als eine Vereinbarung ausgedrückt werden, die entweder ausdrücklich oder impliziert ist, dass die Bank verpflichtet ist, eine Überziehungseinrichtung zu gewähren. In Ermangelung besonderer Vereinbarungen ist die Bank nicht verpflichtet, die von den Kontoinhabern gezogenen Kontrollen zu honorieren, wenn das Konto überholt wird, und unter diesen Umständen behält sich die Bank das Recht vor, das Konto mit der Gebühr zu belasten Für jeden zurückgegebenen Scheck Aktuell und Sparkonto Die anfängliche Mindesteinzahlung zum Eröffnen eines Kontos ist nach unserem aktuellen Propositionsniveau Tarif. Die durchschnittliche Mindestbilanz nach unserem aktuellen Tarif sollte immer beibehalten werden, wobei eine Dienstleistungsgebühr erhoben wird, wie in der jeweiligen Satzhöhe angegeben. Die Bank behält sich das Recht vor, jederzeit ein Konto zu schließen, in dem die Mindestbilanz nicht mit einer 30-tägigen Frist an den Kontoinhaber gepflegt wird. Schecks, Dividendenausschüttungen und sonstige Instrumente im Namen des Kontoinhabers werden erhoben, aber diejenigen, die für andere Zahlungen als die Kontoinhaber sprechen, werden nicht zur Abholung zugelassen. Abschlussprüfung Kündigung des Kontos Änderung der Bedingungen - 1. Wenn ein Konto von den Konstituenten oder von der Bank geschlossen wird, sind die Bestandteile verpflichtet, die ATM-Karte Debitkarte und alle nicht genutzten Schecks an die Bank zurückzugeben. Auch die Schließung des Kontos erfordert die Unterschriften aller Abrechner. 2. Eine Gebühr gemäß unserem aktuellen Tarif wird von einem Kontoinhaber vor Ablauf der angegebenen Anzahl von Monaten ab dem Datum der Eröffnung des Kontos zurückerstattet. 3. Für die Schließung eines Gesellschaftskontos ist eine Beschlussfassung erforderlich. 4. Bei regelmäßigen Scheckrücksendungen behält sich die Bank das Recht vor, das Konto mit einer Frist von 30 Tagen vor den Kontoinhabern zu beenden. 5. Alle Partner sind verpflichtet, für die Schließung eines Partnerschaftskontos zu unterzeichnen. ATM-Fondsüberweisung - 1. Der Kunde kann die Bank ermächtigen, Gelder von seinem Konto an Dritte zu überweisen, wie sie während des Betriebs des Geldautomaten angegeben sind, vorbehaltlich der Richtlinien der Banken. Die Bank kann nach eigenem Ermessen vorübergehend die Geldautomatentransfereinrichtung mit ordnungsgemäßer Absprache an den Kunden zurückziehen oder kündigen. Die Bank behält sich das Recht vor, die Höchstgrenze pro Tag für die Geldüberweisung durch den Geldautomaten mit ordnungsgemäßer Anpassung an den Kunden zu ändern. 2. Wir sind berechtigt, alle oder einen Teil der Dienstleistungen, einen oder mehrere Konten auszusetzen oder zu beenden, wenn wir der Meinung sind, dass eines der folgenden Ereignisse eintritt oder fortbesteht, mit sofortiger Wirkung, indem Sie Ihnen jederzeit eine Benachrichtigung mitteilen (Mit Ausnahme der Tatsache, dass in dem in Absatz (f) unten genannten Fall kein Hinweis gemacht werden muss: a) Sie haben keinen von Ihnen fälligen und zu zahlenden Betrag zu zahlen oder sonstige Verpflichtungen in Bezug auf die Dienste, das Konto, oder wenn Sie Gegen die Bestimmungen dieser Geschäftsbedingungen oder der anwendbaren Vorschriften verstoßen, b) eine Petition in Konkurs, Abwicklung oder Beginn eines analogen Verfahrens gegen Sie eingereicht wird. C) eine Rechtsordnung oder ein Antrag ist für das Konto, ein Konto oder irgendwelche verbindlich Andere Konten oder Vermögenswerte, die von Ihnen bei uns beibehalten oder hinterlegt sind d) Es bestehen Streitigkeiten oder Verfahren zwischen Ihnen in Bezug auf die Dienste, das Konto oder das Konto (sofern irgendwelche Dienste, ein Konto für zwei oder mehr Personen zur Verfügung gestellt wird) Konto wird aus irgendeinem Grund gekündigt oder f) jede andere Veranstaltung (einschließlich aller anwendbaren Verordnungen), die unserer Meinung nach die Aussetzung oder Beendigung der Dienstleistungen, ein Konto notwendig oder ratsam macht. 3. Wir sind berechtigt, diese Allgemeinen Geschäftsbedingungen (einschließlich Gebühren und Gebühren) sowie alle sonstigen Bedingungen für jegliche Services, Features, Tiers oder ein Konto von Zeit zu Zeit zu kündigen, indem Sie sich bei uns anmerken Oder unsere Website oder in irgendeiner Weise, die wir für angemessen halten. Sie werden durch eine Abweichung gebunden sein, wenn wir keine Benachrichtigung von Ihnen erhalten, um das Konto mit Wirkung vor dem Datum zu schließen, an dem diese Änderung wirksam wird. 4. Sollten alle oder ein Teil der Dienste oder ein Konto aus irgendeinem Grund ausgeschlossen oder beendet werden, sei es von Ihnen oder von uns, während Sie zur Bank zurückkehren müssen, so ist die auf dem Konto erteilte ATM-Carddebitkarte Alle unbenutzten Prüfungen, haben wir das Recht, eine der folgenden Maßnahmen zu treffen: - a) stornieren Sie alle Unterlagen, die wir zum Zeitpunkt der Aussetzung oder Kündigung nicht ausgeübt haben b) alle Transaktionen, die wir in Ihrem Namen vor der Aussetzung oder Kündigung durchgeführt haben, abzuschließen C) Ausübung eines unserer Rechte aus der Abrechnung 5. Jeder Antrag auf Kündigung eines Kontos durch den Kunden ist verpflichtet, von allen gemeinsamen Kontoinhabern unterzeichnet zu werden. Im Falle eines Kontos eines Partnerschaftsunternehmens ist der Abschlussantrag von allen Partnern zu unterzeichnen und im Falle einer Körperschaftsgesellschaft muss ein solcher Antrag von einem entsprechenden Beschluss des entsprechenden Vorstandes begleitet werden. 6. Auch nach der Aussetzung oder Beendigung aller oder eines Teils der Dienstleistungen oder eines Kontos sind Sie für die Durchführung und Entlastung Ihrer Verpflichtungen oder Verbindlichkeiten verantwortlich, die vor der Aussetzung oder Kündigung entstanden sind. HSBC Fixed Deposit 1. Informationen in Bezug auf verschiedene Arten von Festgeldkonten, die Währungen, in denen diese Einlagen gepflegt werden können, die Festlegungen, für die diese Einlagen gepflegt werden können usw., werden auf der Internetseite der Bank veröffentlicht und werden auch in Zweigniederlassung angezeigt Boards und auf Anfrage bei den Banken erhältlich. Ein fester Einzahlungskonto wird nach Erhalt eines ordnungsgemäß ausgefüllten Antragsformulars durch den Kunden unter einer Kundennummer eröffnet. Die nachfolgenden Anweisungen für die Platzierung von festen Einlagen per Lastschrift auf ein Sparkurs mit ähnlichen Unterschrift können durch Einreichung eines Briefes unter Angabe der relevanten Informationen erfolgen. Solche Einlagen werden unter der gleichen Kundennummer wie bei der jeweiligen Sparkursrechnung platziert, sofern nicht anders angegeben. Eine feste Einlage darf nur in solchen Währungen platziert werden und mit einer solchen Mindestbuchung in Bezug auf eine Reihe von Laufzeiten, die von der Bank von Zeit zu Zeit festgelegt werden und dies wiederum den RBI-Richtlinien unterliegt. 2.Wenn die Bank eine Anweisung erhält, eine feste Einzahlung zu veranlassen, indem sie eine vom Kunden hinterlegte Scheck hinterlegt hat, wird die Bank die feste Anzahlung bis zu dem Zeitpunkt, zu dem die Gelder von der Bank nach Beendigung des Schecks erhalten werden, unterschätzen Die Bank behält sich das Recht vor, den Zinssatz, der von Zeit zu Zeit angeboten wird, nach dem alleinigen Ermessen der Banken zu variieren, wie sie in den Banken vorgestellt werden, und auf der Website der Banken veröffentlicht und in den Medien beworben werden. Alle Placements, Erneuerungen und Abhebungen von Festgeldern sind vorbehaltlich der Annahme Die von der Bank gesetzten Geschäftstage und - stunden von Zeit zu Zeit. 4. Wenn Sie eine Anweisung geben, um automatisch eine Kaution zu verlängern, ist unser vorherrschender Zinssatz am Fälligkeitstag der Zinssatz für den erneuerten Termin 5. Sie sollten Anweisungen (einschließlich etwaiger Änderungsunterlagen) über die Veräußerung von Geldern bei Fälligkeit von Eine feste Einzahlung mindestens einen Geschäftstag vor dem Fälligkeitstag. Sie können diese Anleitung durch einen ordnungsgemäß von allen Festzahlungsinhabern unterzeichneten Schreiben oder gründliche beglaubigte Anweisungen über Internet Banking oder PhoneBanking angeben, wenn dies nach der Betriebsart des Kontos oder anderen von uns akzeptierten Mitteln erlaubt ist . 6. Wenn wir keine Fälligkeitsbeseitigungsanweisungen in Bezug auf Ihre feste Einlage bis zum Fälligkeitstag erhalten, wird die feste Einzahlung automatisch auf Fälligkeit verlängert, und zwar für dieselbe Dauer wie die fällige Festgeldzahlung. Im Falle kumulativer Festgelder werden die kumulierten Zinsen dem Auftraggeber hinzugefügt und mit dem Auftraggeber erneuert, vorbehaltlich bestehender Regelungen in dieser Hinsicht. 7. Im Falle von kumulierten festen Einlagen werden die Zinsen vierteljährlich zu dem vorgeschriebenen Satz zusammengefasst und an den Kontoinhaber zusammen mit dem Auftraggeber am Ende des Semesters gezahlt. 8. Wenn der Fälligkeitstermin einer festen Einlage auf einen anderen Tag als einen Geschäftstag in Indien fällt, ist die feste Anzahlung am nächsten Geschäftstag zahlbar. Auf Verlangen des Kunden kann die Bank nach eigenem Ermessen eine feste Anzahlung vor dem Fälligkeitsdatum zurückerstatten: - i) Bei gemeinsamen Kontoinhabern bedarf eine vorzeitige Rücknahme von Einlagen einer Genehmigung durch alle Kontoinhaber. Ii) Rupie-Termineinlagen in Domestic Accounts - Im Falle von kumulierten Einlagen werden Zinsen vierteljährlich zusammengefasst und die Zinsberechnung beträgt 28-31365. Für die Kaution mit Tenor weniger als drei Monate oder wenn das Terminal Quartal unvollständig ist, wird die Zinsen proportional für die tatsächliche Anzahl der Tage berechnet, die das Jahr bei 365 Tagen rechnen (365 Tage für Schaltjahre). Im Falle von nicht kumulierten Einlagen, Zinsen Wird vierteljährlich oder halbjährlich ausgezahlt. Dies gilt für alle am oder nach dem 20. Januar 2009 verlängerten Laufzeiten. 9. Die Bank würde auf Verlangen eines Einlegers eine Rücknahme einer festen Kaution vor Ablauf der vereinbarten Kaution zum Zeitpunkt der Hinterlegung des Einlagengegenstandes zulassen Die vorzeitige Rücknahme der festen Einzahlung zu verweigern, wie es zeitlich ist. Die Zinsen werden um einen Prozent weniger als der am Tag der Einsendung der Kaution geltende Zinssatz gezahlt, der auf den Betrag und den Zeitraum anwendbar ist, für den die Kaution bei der Bank nicht im vertraglich vereinbarten Satz verbleibt. Bei vorzeitigen Abhebungen, die bei der Bank geblieben sind, werden keine Zinsen für unterhalb der Mindestdauer, für die Einzahlungen für diese Währung und Einzahlungsart angenommen wurden, wie am Tag der Hinterlegung der Einzahlung, gezahlt. Im Falle von Fremdwährungseinlagen, bei denen keine Zinsen aufgrund eines Rücktritts vor der Mindesteinzahlung gezahlt werden, kann die Bank nach eigenem Ermessen eine Strafe erheben, um die Swap-Kosten zu decken, wie dies unter den bestehenden Vorschriften zulässig ist. 10. Der einzige erste Einzahlungsinhaber wird in der Regel als der wirtschaftliche Eigentümer der festen Einlage angesehen und als der Zahlungsempfänger der Zwecke der Einkommensteuerabzug an einer Quelle (TDS) aus dem Zinsen auf diese Einzahlung betrachtet. Es ist wesentlich für den ersten Inhaber in der gemeinsamen Rechnung, um PAN Details an die Bank zur Vermeidung von Abzug von Steuern zu höheren Raten zu liefern. Für den Fall, dass der erste Kontoinhaber nicht der wirtschaftliche Eigentümer ist, der alleinige Begünstigte dieser Zinsen hat, dann müssen alle Kontoinhaber ihre jeweiligen PAN-Nummern angeben und eine schriftliche Erklärung abgeben, in der Einzelheiten über den Anteil des Zinsertrags angegeben sind. 11. a). TDS, wenn sie fällig und anwendbar sind, werden gemäß den Bestimmungen des Einkommensteuergesetzes, 1961 und der geltenden Regeln, in Kraft gesetzt. Solche TDS werden von der Spar - und Kaution abgezogen. Bitte benennen Sie das Konto, von wo aus der TDS-Betrag für alle vorhandenen Konten abgezogen werden soll. Bitte geben Sie auch die Angaben zum benannten Konto an, wenn Sie bei der HSBC India zusätzliche Einzahlungen verlängern. Für kumulierte Einlagen, im Falle der Nicht-Benennung eines Kontos oder eines Mangels an Geldern in der benannten Konto, oder wenn Sie nur kumulative Kaution Konten bei HSBC Indien halten, würde die TDS (falls zutreffend) aus dem Zinsen, Auf die Einzahlung. Für ansässige NRO ordentliche Einlagen, in Ermangelung einer Rückerstattung von Ihnen für die Benennung der anwendbaren Konto für die Wiederherstellung von TDS oder wenn das ausgewiesene Konto aus Mitteln besteht, wird HSBC India TDS (falls zutreffend) von dem Konto, das zur Zwischenübernahme bestimmt ist, zurückerhalten Interesse der Kaution. Wenn Sie nur ansässige NRO gewöhnliche Kautionskonten bei HSBC India halten. HSBC India wird die TDS (falls zutreffend) aus dem Interims-Zins-Erlös-Fälligkeits-Erlös (je nachdem, was früher ist) oder aus dem Einzahlungserlös (im Falle einer vorzeitigen Einlösung) der Einlage zurückerhalten. Bitte wenden Sie sich an unsere Zweigniederlassung und legt die notwendigen Unterlagen vor, falls die untergeordneten TDS nach den einschlägigen Steuerabkommen gelten. Diese Unterlagen sind zusammen mit dem Kontoöffnungsformular und auch vor Beginn des neuen Geschäftsjahres einzureichen. HSBC India behält sich das Recht vor, solche Ansprüche abzulehnen, wenn die jeweiligen Bedingungen nicht eingehalten wurden. Daher wird jeder Anspruch auf Erstattung von TDS einmal an die Regierung von Indien gerichtet wird direkt mit der Regierung von Indien und HSBC Indien wird nicht in irgendeiner Weise haften. B) Personen, die eine Befreiung von TDS in Anspruch nehmen möchten, müssen ordnungsgemäß in Form 15G15H ausgefüllt werden, wie es bei der Bank anwendbar ist. Diese Befreiung von TDS wird ab dem darauffolgenden Monat des Datums der Einreichung des Formulars 15G15H wirksam. Für jedes Geschäftsjahr muss das Individuum ein neues Formular 15G15H einreichen. 12. Formular 15 G HSBC Bank (die Bank) wird eine eindeutige Identifikationsnummer zu jedem Formular Nr. 15G, das während eines Vierteljahres des Geschäftsjahres von einem Kunden erhalten wird, zuteilen. Die Bank wird die Nummer zusammen mit den vorgeschriebenen Angaben in der TDS-Erklärung, die für das Quartal für die Einkommensteuerbehörden eingerichtet wurde, melden. Falls das Formular Nr. 15H auch im selben Quartal eingegangen ist, wird die Bank eine eigene Reihe von eindeutigen Identifikationsnummern zu Form No.15H zuteilen. Die Bank akzeptiert die Erklärung nicht, wenn die Höhe des Einkommens den Höchstbetrag übersteigt, der nicht steuerpflichtig ist. Für die Entscheidung über die Förderfähigkeit ist die Bank verpflichtet, die vom Kunden gemeldeten Einkünfte in den Spalten 16 und 18 in Form 15G zu überprüfen. 13. Form 15 h Die Bank erhält eine eindeutige Identifikationsnummer für alle Formulare Nr. 15H, die während eines Quartals des Geschäftsjahres von einem Kunden erhalten wurden. Die Bank wird die Nummer zusammen mit den vorgeschriebenen Angaben in der TDS-Erklärung, die für das Quartal für die Einkommensteuerbehörden eingerichtet wurde, melden. Falls das Formular Nr. 15G auch im selben Quartal eingegangen ist, erhält die Bank eine eigene Serie von eindeutiger Identifikationsnummer zu Form Nr. 15G. Die Bank akzeptiert nicht die Erklärung, in der die Höhe des Einkommens den Höchstbetrag übersteigt, der nicht steuerpflichtig ist, nachdem ich i) den nach dem Einkommensteuergesetz zulässigen Abzug nach Kapitel VI-A ODER ii) Unter dem Kopf Einkommen aus Haus Eigentum, für die der Kunde ist berechtigt. Für die Entscheidung über die Förderfähigkeit ist die Bank verpflichtet, das Einkommen oder die Gesamtsumme der Einkommen zu überprüfen, wie es der Fall sein kann, der vom Kunden in den Spalten 15 und 17 in Form H gemeldet wurde. Die Anforderung, physische Kopie des Formulars 15G und 15H einzureichen Der Bank an die Einkommensteuerbehörden wurde verzichtet. Die Bank wird jedoch verpflichtet sein, das Formular Nr. 15G und 15H für sieben Jahre zu behalten. 14. Im Falle von Joint Accountholders, bei denen einer der Kontoinhaber ein Senior Citizen ist, ist zu beachten, dass der Senior Citizen Fixed Deposit Zinssatz nur anwendbar ist, wenn der Senior Citizen der erste Inhaber der Fixed Deposit ist. Ein älterer Bürger ist definiert als eine Person über dem Alter von 60 Jahren. 15. Einlagen von Minderjährigen unterliegen TDS. Die Gutschrift für die TDS kann von der Person beansprucht werden, in deren Händen die Minderjährigen Einbeziehung enthalten ist. Nicht-Resident-Konten 1. Das Bank-NRI-Einlagenkonten-System ist nur für nicht ansässige Inder offen. Der Begriff Nicht-Resident-Indianer bezieht sich auf indische Staatsangehörige und ausländische Passinhaber indischer Herkunft. Sie gehören Ehegatten der indischen Staatsbürger und jede Person, deren Eltern oder Großeltern in ungeteiltem Indien ansässig waren. 2. Sämtliche Einlagen, ob Einsparungen, laufende oder Termineinlagen bei der Bank unter den Bestimmungen der Reserve Bank of India (RBI) vergeben werden, unterliegen und unterliegen den geltenden Gesetzen von Zeit zu Zeit und sind nur an der Zweigniederlassung zahlbar Einlagen werden gemacht. 3. Einlagen werden im Rahmen des RBIs FCNR (B) in US-Dollar, Pfund Sterling, Japanischer Yen, EURO, Kanadischen Dollar und Australischen Dollar akzeptiert. Alle anderen Einlagen können in einer anderen akzeptablen Währung ausgeschrieben werden, werden aber in indischen Rupien gehalten. 4. Die Bank behält sich das Recht vor, einen Einzahlungsantrag abzulehnen, ohne irgendeinen Grund zuzuweisen. 5. Die mit dem Erlös der Schecks festgesetzten Einlagen werden nach der Abfertigung wertwertig. 6. Die Bank ist nicht verpflichtet, die Einzahlung (n) in bar zu akzeptieren oder zurückzuzahlen. 7. Das Fremdwährungsäquivalent des Kapitalbetrags und der Zinsen für rückführbare Rupieneinlagen und - abschlüsse können je nach Devisenschwankungen steigen oder abnehmen. 8. Nicht-Resident-Konten (NRENRO und FCNR) eröffneten mit der Bank, um für die Durchführung von Bonafide-Transaktionen in Rupien und zulässigen Währungen (wie von der Reserve Bank von Zeit zu Zeit benannt werden) gemäß den Bestimmungen zu betreiben und zu warten Des Devisenverwaltungsgesetzes, 1999 (Gesetz) und die hierdurch festgelegten Regeln und Vorschriften. Die Eröffnung, der Betrieb und die Aufrechterhaltung eines solchen Kontos verstößt in keiner Weise gegen die Bestimmungen des Gesetzes und die darin enthaltenen Regeln und Vorschriften. 9. Der Kontoinhaber wird aufgefordert, die Zweckverpflichtung der Transaktionen, die auf dem NRE NRO FCNR-Konto durchgeführt werden, zu erklären, um es der Bank zu ermöglichen, diese im Einklang mit den vorherrschenden regulatorischen FEMA-Richtlinien, die von Zeit zu Zeit gelten, zu bestätigen. 10. NRIs PIOs können bei Einreichung von Belegen nach einer Erhebung von Vermögenswerten, die in Indien aufgrund von Erbschaften oder Erbschaften erworben wurden, bis zu einer Million USD pro Jahr aus den Salden in ihren nicht ansässigen ordentlichen (NRO) Allerdings sollte die Überweisung aus den in den NRO-Kontakten abgehaltenen Absenderbilanzen aus ihren legitimen Forderungen in Indien und nicht durch die Anleihe von einer anderen Person oder einer Übertragung von jedem anderen NRO-Konto erfolgen. Sie sind verpflichtet, eine Erklärung für die gleiche Notiz zu machen, dass die Nichtbeachtung der genannten Richtlinie sich für eine Strafmaßnahme nach dem Devisenverwaltungsgesetz (FEMA) haftbar macht. Arten von Konten NRE-Konto: Mit der Überweisung aus Übersee finanziert oder von anderen NRE FCNR-Konten übertragen werden. Lokale Gutschriften sind nicht erlaubt. Sowohl Haupt - als auch Zinsen sind vollständig repatriierbar. Sie können als Spar-, laufende oder feste Einlagenkonten gehalten werden. NRO-Konto: Dieses Konto kann durch Überweisung aus Übersee oder durch lokale Quellen finanziert werden. Zinsen, die auf feste Einlagen entfallen, sind nach steuerlicher Abzug an der Quelle rückführbar. Principal ist nicht repatriable. Dieses Konto kann als Spar-, laufende oder feste Einzahlungsrechnung gehalten werden. Nicht ansässige Kunden können jetzt nicht ansässige ordentliche Konto (e) mit Bewohnern als Co-Antragsteller auf einer früheren oder Hinterbliebenenbasis eröffnen. NRIs und PIOs können NRO-Account gemeinsam mit anderen NRIs und PIOs halten. Ein ehemaliges oder überlebender operatives Mandat erlaubt es nur dem ersten Inhaber, seine Rechnung während seines Lebens zu betreiben. Nach Ablauf des ersten Inhabers sind die übrigen Inhaber der Anleger berechtigt, das Konto zu betreiben. FCNR-B (Fixed Deposits): Dieses Konto kann nur in Fremdwährung gehalten werden. Es kann mit Überweisung aus Übersee oder durch Transfers von NRE-Konten finanziert werden. Sowohl Haupt - als auch Zinsen sind vollständig repatriierbar. Fixed Deposit Konten 1. Die Bank akzeptiert Lokalwährung oder Fremdwährung Fixed Deposit Account von NRIs (Einzelpersonen) in Form von NRE, NRO, FCNR Einlagen für feste Perioden und Währungen. Details zu den verschiedenen Zeiträumen, aktuelle Zinssätze und Mindesteinlagen sind auf Anfrage erhältlich. 2. Der Zinssatz, der auf der Kaution zahlbar ist, wie er von der Bank vorgeschrieben ist, unterliegt den Richtlinien, die von der Reserve Bank of India von Zeit zu Zeit bezahlt werden können. 3. Im Falle einer kumulierten festen Einlage werden die Zinsen in vierteljährlichen Pausen zu dem vorgeschriebenen Zinssatz für die lokale Währungseinlage und bei halbjährlichen Resten für Fremdwährungseinlagen zusammengefasst und an den Kontoinhaber zusammen mit dem Auftraggeber am Ende des Semesters gezahlt . 4. Die Anteile an einer ordentlichen festen Kaution sind zahlbar an den Kontoinhaber jedes Quartal bei örtlichen Währungseinlagen und bei halbjährlichen Resten für Fremdwährungseinlagen und werden dem Kontoinhaber zusammen mit dem Auftraggeber am Ende des Semesters bezahlt. 5. Zinsen sind nicht steuerpflichtig im Falle von NRE und FCNR Fixed Deposits von Einzelpersonen gehalten. Im Falle von NRO-Einlagen wird die Steuer an der Quelle in Höhe von 30,9 abgezogen. 6. Die Kaution wird automatisch zum Fälligkeitstag für einen identischen Zeitraum zu dem anwendbaren Zinssatz verlängert, der am Tag der Fälligkeit gilt, es sei denn, dass eine von der Bank geleistete Weisung vom Einleger eingegangen ist. Die Erneuerung wird im Einklang mit den Bestimmungen der entsprechenden Reserve Bank of India Regelung, die zum Zeitpunkt der Erneuerung in Kraft. 7. Es liegen keine Zinsen vor, wenn vor Ablauf der von RBI vorgeschriebenen Mindestfrist ein vorzeitiger Abzug von Einlagen erfolgt. Nach RBI ist die Mindestdauer für NRE und FCNR 1 Jahr alt, während für NRO 07 Tage ist. 8. Im Falle von FCNR (B) Einlagen unterliegen die vorzeitigen Abhebungen den von der Bank festgelegten Strafen von Zeit zu Zeit aufgrund von Zinsbewegungen und Swap-Kostenbewegungen. 9. Rupie-Termineinlagen in nicht ansässigen (NRO) und nicht ansässigen (externen) NRE-Konten - Bei kumulierten Einlagen werden Zinsen vierteljährlich zusammengefasst und die Zinsberechnung beträgt 28-31365. Für die Kaution mit Tenor weniger als drei Monate oder wenn das Terminal Quartal unvollständig ist, wird die Zinsen proportional für die tatsächliche Anzahl der Tage berechnet, die das Jahr bei 365 Tagen rechnen (365 Tage für Schaltjahre). Im Falle von nicht kumulierten Einlagen, Zinsen Wird vierteljährlich oder halbjährlich ausgezahlt. Dies gilt für alle, die am oder nach dem 20. Januar 2009 verlängert wurden. Die im Rahmen der Regelung akzeptierten Zinsen auf FCNR (B) werden auf der Grundlage von 360 Tagen bis zu einem Jahr gezahlt. The interest on FCNR(B) deposits should be calculated and paid at intervals of 180 days each and thereafter for the remaining actual number of days. However, the depositor has will has the option to receive the interest on maturity with compounding effect. 10. The Bank, on request from a depositor, would allow withdrawal of a Fixed Deposit before completion of the period of the deposit agreed upon at the time of placement of the deposit subject to penalty on premature withdrawal of Fixed Deposit. as may be applicable. With effect from 01 October 2013, Non Resident ordinary (NRO) fixed Deposits will attract a penal rate of 1 on premature withdrawal for any value of fixed deposit deposit irrespective of the date of placement. The interest paid will be lower by the Penal Rate (as may be applicable to the value and date of placement of the Fixed Deposit as defined in the above table) than the rate prevailing on the date of placement of the deposit for the period for which the deposit remained with the Bank or the contractual rate, whichever is lower. No interest will be paid on premature withdrawals of deposit which has remained with the Bank for less than the minimum period for which deposits were being accepted for the said currency and deposit type, as on the date of placement of deposit. Foreign students studying in India who wishing to open a bank account in India can open a Non Resident Ordinary (NRO) account. Such students may open a NRO account on the basis of passport (with appropriate visa immigration endorsement) which contains the proof of identity and address in the home country along with a photograph and a letter offering admission from the educational institution and local Indian address proof. In case local Indian address proof is not available then, within a period of 30 days of opening the account, the foreign student should submit to the branch where the account is opened, a valid address proof giving local address, in the form of a rent agreement or a letter from the educational institution as a proof of living in a facility provided by the educational institution. The account operation during this 30 days period will be restricted to receiving credits of foreign remittances into the account and withdrawals can be done only at the branch counters. Further during the 30 day period, pending address verification, foreign remittances credit to the account will be limited to USD 1,000 and the withdrawal will be limited to Rs. 50,000. On submission of the proof of local Indian address, the account would be treated as a normal NRO account, and will be operated as per the terms and conditions for Non-Resident Ordinary Rupee (NRO) accounts. Senior Citizens 1. Withdrawals by cash or cheque: We have the right to pay any amount you withdraw from an Account by any one or more of the following methods: a) by cash payment in the currency of the Account b) by issuing to you a cheque drawn by us on any bank payable in the currency of the Account or c) by cash payment in Indian Rupees, converting (if necessary) the equivalent amount from the relevant foreign currency at our prevailing buying rate for our customers at the time of conversion 2. Cheque books are generally issued for savings or current accounts maintained in Rupees and may be subject to charges as specied in our tariff. 3. You are responsible for keeping your cheque books and cheques safe from loss, theft or unauthorised access or use, under lock and key or taking other safeguards as appropriate. 4. Applications for a new cheque book may be made by presenting a duly completed and signed cheque book requisition slip to the Bank or by any other means of written instructions duly signed by all fixed deposit holder(s) or thorough authenticated instructions through Internet Banking or PhoneBanking if the same is allowed as per the mode of operation of the account. The Bank may also, at its sole discretion, issue cheque books to the customer, without any request from the customer, if as per its records, the customer has substantially utilised the cheque leaves previously issued to the customer. New cheque books will be dispatched to the customer by post according to the address record kept by the Bank (or by such other means as determined by the Bank). The Bank assumes no responsibility for any delay or loss caused by any mode of dispatch. 5. We may, at our sole discretion, refuse to issue a cheque book on any account, which is not maintained satisfactorily (such as excessive cheque returns, etc. 6. Upon receipt of a cheque book or before use, you should check the cheque serial number, account number and your name printed on the cheques and the number of cheques, and report any irregularity to us as soon as reasonably practicable. 7. You cannot print cheque books or other payment instruments without our prior written approval. 8. As per the RBI circular on Prohibiting alterations corrections on cheques: No changes corrections should be carried out on the cheques (with an exception of date validation, if required). For any change in the payees name, courtesy amount (amount in figures) or legal amount (amount in words), etc. fresh cheque forms should be used by customers. This would help banks to identify and control fraudulent alterations. Any alteration on a cheque must be confirmed by full signature of the drawer, failing which the Bank may refuse payment of the cheque upon presentment. The customer acknowledges that the Bank will not be held responsible for losses arising from alterations which cannot be readily detected. Cheques drawn oncleared at locations which process cheques through Cheque Truncation System (CTS) for clearing of cheques, no changescorrections can be carried out on the cheques (other than for date validation purposes, if required). For any change in the payees name, courtesy amount (amount in figures) or legal amount (amount in words), fresh cheque leaves should be used by customers. In case a cheque is received with alteration correction (as defined above) for both cheque issuance and cheque deposit, it would be returned dishonored under image based cheque truncation system (CTS), which is currently operational in certain cities. This is not applicable to cheques cleared under other clearing arrangements such as MICR clearing, non-MICR clearing, over the counter collection(for cash payment) or direct collection of cheques outside the Clearing House arrangement. For a detailed list of cities where CTS is operational please refer the list below Delhi, Chennai, Bengaluru, Coimbatore, Kochi, Thiruvananthapuram, Hyderabad, Kolkata, Chandigarh, Ludhiana, Vishakhapatnam, Mysore, Mumbai, Ahmedabad Cheques should be drawn in Indian Rupees 9. You should delete the words OR BEARER and cross a cheque if you intend to deliver it other than in person To ensure correctness, cheques shall not be drawn by any means andor in any manner which may enable a cheque to be altered or may facilitate fraud or forgery. In particular: 10. you should write the amount, both in words and figures as close to each other and to the left hand margin as possible, in the spaces provided on the cheque so as to leave no space for adding other words or figures 11. you should add the word only after stating the amount in words 12. All cheques must be written in dark colour non-erasable ink or ball-point pen and be signed in conformity with the specimen signature registered with the Bank and (iv) The customer should comply with the conditions printed on the inside cover of cheque books. 13. You must report any loss, theft or unauthorised use of a signed cheque or a cheque book to us either in writing or through PhoneBanking services as soon as reasonably practicable. 14. Accountholders should exercise care when drawing cheques and should not draw cheques by any means, which may enable a cheque to be altered in a manner, which is not readily detectable. 15. You agree that we may record a cheque drawn by you in electronic or other form as we consider appropriate, and the cheque after payment may be retained by the collecting bank for a period specified in the rules relating to the operation of the clearing house and may be destroyed by the collecting bank after that period. 16. You authorise us to contract with collecting banks and other persons in relation to the arrangements and matters set out in paragraph (i) above. 17. Return cheques - The Bank reserves the right to return cheques with insufficient funds in account, technical error or any other reasons as mentioned under the relevant statute or any other reasons and to impose a service charge with respect to returned cheques. 18. Cheque books will either be available at our branch counters or delivered directly to the customer, to the addresses registered with the Bank as per your instructions. 19. You should give us clear written instructions or other duly authenticated instructions (the authenticity of which the Bank must be able to verify) clearly identifying the cheque in question by reference to its cheque number, if you wish to stop payment of a cheque. We have no obligation to act on your Instruction if we do not receive it in time to enable us to stop payment. 20. You should clearly identify the cheque in your Instruction by quoting the cheque number. If you quote any other detail instead of the cheque number, we have no obligation to but may act on your Instruction at our discretion without being liable. If you quote any other detail in addition to the cheque number, we are not responsible for checking whether that detail conforms with the corresponding detail on the cheque in question. 21. We have no obligation to act on an Instruction to stop payment if we are unable to verify its authenticity, unless we have made any special arrangement with you. Notwithstanding that, we may act on an Instruction at our discretion if we believe in good faith that it is given or authorised by you without being liable in any circumstance and you will be bound by that Instruction even if it is incorrect, false or unclear or if it was not given or authorised by you. You should confirm an Instruction as soon as reasonably practicable in a manner accepted by us. 22. Charges as per the Banks tariff will be applicable for effecting stop payment instructions and the same will be debited to the specific savings or current accounts in which this stop payment has been effected. The customer should comply with the conditions printed on the inside cover of the cheque books. 23. NRE accountholders should complete the declaration on the reverse of the cheque leaf as per RBI requirements Cheque Deposit Boxes CDBs You must ensure and hereby undertake that all documents and items submitted under the drop box services are complete, accurate and duly signed where applicable. You will utilise the drop box services in accordance with its governing terms and conditions and such other instructions, guidelines and directions that we shall issue from time-to-time. The scope of the drop box services shall be as determined by the Bank from time-to-time and may include, but not necessarily and among other things, deposit of cheques, bills of exchange, warrants, payment warrants and other payment instruments. The drop boxes shall not be used for dropping cash andor post-dated cheques andor high value cheques andor bearer cheques and the Bank will not be responsibleliable for such items deposits. All high value cheques which exceed Rs. 1 lakh should be deposited at the Banks counters only. We shall accept responsibility for the documents instruments deposited after we have received, checked and veried the same, in accordance with its practice, and this shall be nal, conclusive and binding on you. 1) The items deposited in any CDB will be sent by the Bank for clearing within the period as indicated on the box but not later than 2 days. 2) The Bank has appointed a service provider for collecting the items from the CDBs. The service provider shall collect the items from the CDBs and hand over the same to the Bank. 3) We shall not be liable for any loss, damages or expenses suffered by you in relation to the drop box services arising from :- a. our failure or delay in providing the drop box services b. use of the drop box services by you c. any delay with respect to processing of the documents and items submitted under the drop box services d. any delay in the checking, verification and acceptance of the cheque(s), warrants, etc. submitted under the drop box services or the crediting thereof to the designated account(s) e. any partial completion of or failure or inability to act on any of the customers instructions or directions in respect of the cheque(s), warrants, etc. submitted under the drop box services for reasons outside our reasonable control and which is not due to our gross negligence or wilfull default. 4) The CDBs shall not be used for dropping cash and or post dated cheques. The Bank will not be held responsible for such post-dated cheques and or cash deposits. 5) The maximum value of items to be dropped in the CDBs shall not exceed Rs. 1 lakh In case of cheque deposit machines, if there is a discrepancy between the amount specified while depositing cheque(s) warrants and the actual amount of cheque(s) or warrants deposited or if such cheque(s) warrants submitted are not accepted by the Bank for any reason including, suspected as being counterfeit, the Bank is only required to credit the amount of cheque(s)warrant(s) as checked, verified and accepted by the Bank to the designated account(s) and which shall be final, conclusive and binding on you. You will indemnify us against all loss, damages, claims, proceedings, liabilities, costs (including legal costs on a full indemnity basis) and expenses as shall be reasonably incurred or suffered by us arising out of or in connection with the provision of the drop box services by us andor the use thereof by you. Cheque Deposit Timings The cheque deposit timings at the respective branches are subject to change without prior notice. Extended Banking Hours All branches of the Bank which offer extended banking hours: Transactions as indicated by the Bank from time to time including transactions such as deposits, withdrawals, transfers, instrument purchases (example those relating to cash, cheques, pay orders, demand drafts, telegraphic and other transfers, opening of accounts, changes to account title, mode of operation, mandate, replacement of ATM Cards), sought after the time on any other day when clearing, recording and processing of transactions in its books is affected by the Bank in the ordinary course of business, may, at the sole discretion of the Bank, be specified in any statement of account or other communication sent to the customer as having taken place on the next or any preceding business day for the Bank and not on the actual day of the transaction sought. All deductions accretions on the amounts shall be deducted accrued as of such business day. The Bank shall not be responsible or liable in any manner for and or on account of so processing and giving effect to the transactions and shall not be responsible for any losses including loss of interest, or for any liability incurred suffered by the customer including but not limited to, for return of cheques, arising out of a transaction not being shown as of the actual day. Instruments as indicated by the Bank from time to time (example cheques, demand drafts, pay orders), deposited after the time of clearing on any other day for the day by the Bank in the ordinary course of business, shall be sent for clearing only on the next business day. 1. The Hongkong and Shanghai banking Corporation Limited, India here in referred to as the Bank has principal place of business is the Hongkong SAR. 2. We reserve the right to close any account without assigning any reason by giving a prior notice of 30 days to you. 3. The Bank reserves the right not to disclose account information to the customer over the telephone. 4. Currently the applicable Unauthorized Overdraft Rate of the Bank is 35 p. a. which is subject to change from time to time. 5. Current Accounts Savings Accounts which have not been operated for a period of two years and will be classified as unclaimed and will be levied a charge as per our current Tariff. Accountholders will have to personally visit the branch with suitable identification to reactivate the accounts close, the account. i) Inoperative Account - Current Accounts Savings Accounts where no transactions (either debit or credit) have been made by an accountholder or by a third party in the accountholders account for a period of 12 months, shall be designated as an Inactive (Dormant) Account. ii) In order to keep the account active, an accountholder is required to perform either a deposit or withdrawal transaction from the currentsavings account on a periodic basis. iii) Accounts where no transactions (either debit or credit) have been made by an accountholder or third party for a period of 24 months. i. e. there have been no transaction for a period of 12 months after the account has been designated as an Inactive (dormant) shall be redesignated as an Inoperative (Unclaimed) Account. The following services are not available for inactive inoperative accounts: (a) Request for address change (b) ATMDebit card renewal or issue (c) Request for cheque book (d) Transactions through ATMDebit card, Internet Banking and Phone banking (e) Transactions through issue of Clearing Cheque (applicable only for accounts in Inoperative status) An accountholder can reactivate hisher savingscurrent account through any one of the following options: i) The resident accountholders should personally visit any HSBC Branch along with all the joint holders (if any)Authorised signatories and provide an activation request alongwith valid identity documents, proof of address, recent photograph of all account holdersAuthorised signatories and other KYC related documents, if called for by the Bank ii) NRI customers can submit their request along with the copy of their passport in person at any of the branches in India or at any of the NRI centres outside Indiacountry of residence. NRI customers can also send the required documents to the relevant address available on our website, ensuring that photo identification, address proof and Customer Signature on the activation request are attested as Certified True Copysigned in my presence by an HSBC Group official. Inoperative (Unclaimed) Accounts will be levied a charge as per the current Tariff. The current Tariff is available in all HSBC branches. The accountholder can also log on to hsbc. co. in for the current Tariff rates. Accountholders will have to personally visit an HSBC branch with suitable identification to reactivate the accounts close, the account. In case the accountholder feels that the service levels offered by HSBC are not upto the accountholders expectations, the accountholder can refer to the HSBC Grievance Redressal mechanism for lodging a complaint. The Grievance Redressal mechanism and a Grievance Redressal policy is available on hsbc. co. in We also have a Compensation Policy on our website which is applicable to certain events, where for some reason beyond our control or inadvertently, we are unable to meet the service levels committed by us in our dealings with individual customers. The policy is based on principles of transparency and fairness in the treatment of customers, to compensate for direct financial loss, as detailed in this policy, that the customer may incur in cases where the bank does not meet the service levels committed by it. 6. i) Succession to the amount lying to the credit of the account and or operation thereof on the death of the person authorised to operate upon the account shall be in accordance with the Deceased Depositor Policy of the Bank and rules for the purpose prescribed by the Bank from time to time and effective at the date of the claim. ii) Nomination facility is available for all types of accounts of individuals, single joint and proprietorship concerns as per the Nomination rules framed under the relevant Act. Customers are advised to make use of this facility in their own interest. iii) Only one nomination can be made for each account, RBI approval is required for repatriation of proceeds where nomination is filed in favour of the NRI. 7. If the loan amount is received by way of debit to non-residents NRENRO FCNR account, period of loan should not exceed 3 years and the interest rate should not exceed 2 percentage points over the bank rate prevailing on the date of availing the loan. No person resident in India who has borrowed in Indian rupees shall use the said loan amount for any purpose except his own business other than the business of chit fund, or as Nidhi Company, or agricultural or plantation activities or real estate business or construction of farm houses or Trading in Transferable Development Rights (TDRs). No person resident in India who has borrowed in Indian rupees shall use such borrowed funds for any investment, whether by way of capital or otherwise, in any company or partnership firm or proprietorship concern or any entity, whether incorporated or not, or for relending. 8. Accounts upon which an attachment order or other legal notice prohibiting operations of the accounts has been received will be frozen ruled off and no further operation will be allowed till such time that the prohibition order is removed. 9. The Bank allocates a unique customer number to each customer called as Customer ID (identification) number and the customers are requested to quote this number for every additional account opened with any branch of HSBC. 10. The Bank may without notice combine or consolidate account(s) with and liabilities to the Bank and shall have the right to set-off or transfer any sum(s) standing to the credit of such account(s) or any other sum(s) due or payable to the Bank from the customer in or towards satisfaction of the customers liabilities to the Bank on any other respect whether such liabilities be actual or contingent, primary or collateral and several or joint. 11. Holders of Non-Resident accounts should advise the Bank immediately upon return to India if they intend to take permanent residence in India. 12. The Bank reserves the right to debit your savingscurrent account for the value of any Foreign Currency Cheques (FCY) sent through the Bank for collection and collected by the Bank either under the Cash Letter Service or as a direct collection item to the drawee bank, because of the cheques being returned unpaid (for any reasons whatsoever) by the drawee bank at a date later than us passing the credit to your account. 13. The Bank remains entitled to assign any activities to any third party agency at its sole discretion. 14. Bank deposits are covered under the insurance scheme offered by Deposit Insurance and Credit Guarantee Corporation of India (DICGC) upto an aggregate value of Rs 1 lakh per depositor. 15. The Bank and other members of the HSBC Group are required to and may take any action to meet Compliance Obligations relating to or in connection with the detection, investigation and prevention of Financial Crime (Financial Crime Risk Management Activity) and act in accordance with the laws, regulations and requests of public and regulatory authorities operating in various jurisdictions which relate to Financial Crime. The Bank may take, and may instruct (or be instructed by) any other member of the HSBC Group to take, any action which it or such other member, in its sole and absolute discretion, considers appropriate to take in accordance with all such laws, regulations and requests. Such action may include but is not limited to (a) screening, intercepting and investigating any instruction, communication, drawdown request, application for Services, or any payment sent to or by you, or on your behalf, (b) investigating the source of or intended recipient of funds (c) combining Customer Information with other related information in the possession of the HSBC Group, andor (d) making further enquiries as to the status of a person or entity, whether they are subject to a sanctions regime, or confirming your identity and status (e) share information on a confidential basis with such HSBC Group offices whether located in India or overseas in relation to prevention of Financial Crime. Exceptionally, our Financial Crime Risk Management Activity may lead to us delaying, blocking or refusing the making or clearing of any payment, the processing of your instructions or application for Services or the provision of all or part of the Services. To the extent permissible by law, neither we nor any other member of HSBC Group shall be liable to you or any third party in respect of any loss (whether direct or consequential and including, without limitation, loss of profit or interest, however it arose) that was suffered or incurred by you or a third party, caused in whole or in part in connection with the undertaking of Financial Crime Risk Management Activity. In certain circumstances, the action which the Bank may take may prevent or cause a delay in the processing of certain information. Therefore, neither the Bank nor any member of the HSBC Group warrants that any information on the Banks systems relating to any payment messages or other information and communications which are the subject of any action taken pursuant to this clause is accurate, current or up-to-date at the time it is accessed, whilst such action is being taken. For the purpose of the present clause: Compliance Obligations means obligations of the HSBC Group to comply with: (a) laws or international guidance and internal policies or procedures, (b) any demand or request from authorities or reporting, disclosure or other obligations under laws, and (c) laws requiring us to verify the identity of our customers. In pursuance of the above Right, bank will: i) Treat customers personal information as private and confidential (even when the customer is no longer banking with us), and, as a general rule, not disclose such information to any other individualinstitutions including its subsidiaries associates, tie-up institutions etc. for any purpose unless. (a) The customer has authorized such disclosure explicitly in writing (b) Disclosure is compelled by law regulation(c) Bank has a duty to the public to disclose i. e. in public interest (d) Bank has to protect its interests through disclosure (e) It is for a regulatory mandated business purpose such as disclosure of default to credit information companies or debt collection agencies Financial Crime includes money laundering, terrorist financing, bribery, corruption, tax evasion, fraud, evasion of economic or trade sanctions, andor any acts or attempts to circumvent or violate any laws relating to these matters 16. For Standing Instructions, the Bank accepts no responsibility for any loss or delay which may occur in the transfer, transmission andor application of funds or (in the case of remittance by telegraphic transfers) for any error, omission or mutilation which may occur in the transmission of any message or for its misinterpretation when received and the Bank stands indemnified against any actions, proceedings, claims andor demands that may arise in connection with such loss, delay, error, omission, mutilation or misinterpretation. 17. As per the Banks customer call back policy, for all transactions above the specified thresholds mentioned, whether domestic or cross-border transaction, the Bank staff shall call the Customers designated personnel (as per contact details provided by the Customers authorised signatories) through telephone to validate the transaction details. In case either the designated personnel are not reachable in spite of two attempts or the transaction details or could not be authenticated, the requests may either be rejected by the Bank or processed on a best effort basis solely at the Banks discretion without any liability to the Bank, to ensure fraud prevention and better security of your account. The Bank may revise above mentioned threshold limit from time to time and notify the same to the Client. Upon such notification, Client shall be deemed to have agreed to such revised threshold limits for the call back process. This is applicable for all current accounts opened for business purpose. 18. Interest: The payment of interest on accounts and the rate of interest thereon is subject to the directives of the RBI from time-to-time. 19. Statutory deductions: The Bank shall effect any statutory deductions (such as taxes, etc.) by debit to the accounts, without any authorisation from the customer, from such date and at such rates as may be required as per applicable statutes. 20. Collection and recovering of debts: We have the right to employ any person to assist us in collecting and recovering any outstanding or overdue amount owing by you to us, including collection agent or any other service provider. 21. Recording: In the course of providing the Services, we (or any of our agents) may may need to (but shall not be obliged to) record any Instructions or verbal communications with you by tape, video or other means. We have the right to destroy these recording after such period of time as we consider appropriate. 22. Waivers and remedies: No failure or delay by the Bank in exercising any right, power or privilege hereunder shall operate as a waiver thereof, nor shall any single or partial exercise preclude any other or further exercise thereof or the exercise of any other right, power or privilege. Any remedies provided to the Bank herein are not intended to be exclusive of any other remedy and each and every remedy shall be cumulative and in addition to every other remedy given hereunder or now or hereafter existing at law or in equity, by statute or otherwise. 23. Partial invalidity: If any provision hereof shall be declared or adjudged to be illegal, invalid or unenforceable under any applicable law, such illegality, invalidity or unenforceability shall not affect any of the other provisions hereof, which shall remain in full force, validity and effect. 24. Failure beyond Banks control: The Bank shall not be liable for any delay or failure in providing any of the Banks equipment or other facilities or services to the customer to the extent that it is attributable to any cause beyond the Banks reasonable control including any equipment malfunction or failure and under no circumstances shall the Bank be responsible to the customer or any third party for any indirect or consequential losses arising out of or in connection with such delay or failure. 25. Outsourcing and appointment of agents: The Bank may appoint any agent, service provider or subcontractor to perform any of its obligations hereunder. The Bank remains entitled to assign outsource any activities to any agency, whether third party or HSBC Group entities, at its sole discretion, in accordance with RBI guidelines. 26. Assignment by us or by you: We may at any time assign or transfer any or all of our rights and obligations to any person without your agreement. You are not allowed to assign or transfer any of your rights or obligations to any person unless with our prior written agreement. 27. Loss of seal etc. If you lose any identity document, seal etc. used for giving Instructions to us in relation to the Services or the Accounts, you must immediately notify us in writing. We are not liable to you for effecting any payment or transaction before we actually receive such written notice. 28. Mandate: The Bank shall be entitled to regard any mandate it holds as being suspended in the event of any dispute between customers or authorised signatories. In addition, the Bank reserves the right to suspend the operation of all or any accounts of the customer until such time as the Bank considers appropriate if the Bank is of the opinion or has reason to suspect that: I. it holds no valid account mandate or II. the customer (other than acting in the capacity of a trustee) is not the true owner of the credit balances or other assets held in the account(s). 29. Limitation to our Liability: I. Providing the Services to you does not make us your trustee or investment adviser. In providing the Services, we will exercise the same degree of care as we exercise in respect of our own property. We have no trust or other obligations in respect of your moneys or assets other than those expressly specified in these Terms and Conditions. II. Neither we nor any of our agents or service providers are liable for any taxes or duties payable in respect of your assets or for the management or performance of your assets (including any reduction in the value of your assets). III. We are not liable for loss, damage or expense of any kind which you or any other person may incur or suffer arising from or in connection with: (a) your use of the Services or our provision of the Services in accordance with your Instructions from time to time (b) our decision not to process or to delay processing any Instruction (c) your default in performing your obligations under these Terms and Conditions, the Applicable Regulations or relating to the Services or the Accounts or (d) the preservation or enforcement of our rights or exercise of our powers in connection with the Services and the Accounts, unless due to the negligence or wilful default on our part or that of our agents or their respective officers or employees and only to the extent of direct and reasonably foreseeable loss and damage (if any) arising directly and solely from it. IV. Neither we nor any member of the HSBC Group are liable for loss, damage or expense of any kind which you or any other person may incur or suffer arising from or in connection with any delay or failure by us or any member of the HSBC Group in processing any payment message or other information sent via our systems or the systems of any other member of the HSBC Group or communications, or in performing any of our or its other obligations in connection with any Account or the provision of any Service to you, caused in whole or in part by any steps taken by us or such other member as considered appropriate in accordance with any Applicable Regulations. V. If you use any service (which may include any Service) provided by any other person not being our agent or nominee, we are not liable in any way for the quality of the relevant service or any action, claim, loss, damage or liability of any nature which you may suffer or incur arising from or in connection with any act or omission of that other person providing the service or any agent or third party service provider appointed by it. VI. We are not liable for any delay or failure in providing any of the Services or our equipment or facilities to you to the extent that it is attributable to any cause or circumstance that is beyond our or our agents reasonable control, including equipment malfunction or failure. VII. We will act on an Instruction as soon as reasonably practicable after we receive it. We are not liable for loss, damage or expense of any kind which you may incur or suffer arising from or in connection with any fluctuation in the price of the relevant asset between the time we receive an Instruction and the time we act on it or any delay or failure by us in acting on an Instruction (whether in part or in full) for any reason (including as a result of failure or error of any computer or electronic system or equipment), unless due to the negligence or wilful default on our part or that of our agents or their respective officers or employees and only to the extent of direct and reasonably foreseeable loss and damage (if any) arising directly and solely from it. This clause does not and should not be interpreted to limit the effect of Clause on Limitation to our Liability. VIII. In no circumstances will we be responsible to you or any other person for any loss of profit or interest, indirect or consequential loss arising from or in connection with our providing, or failure or delay in providing, the Services. 30. Your Indemnity: I. You will indemnify and reimburse us, any of the service providers or other persons appointed by us and our or their respective officers and employees for all actions, proceedings and claims which may be brought by or against us or them, and all losses, damages and reasonable costs and expenses which we or they may incur or suffer as a result of or in connection with (a) your use of the Services or our providing the Services to you, maintaining the Accounts for you, or effecting any transactions for or with you (b) our decision not to process or to delay processing any Instruction (c) any default by you in performing your obligations under these Terms and Conditions, the Applicable Regulations or relating to the Services or the Accounts or (d) the preservation or enforcement of our rights or exercise of our powers in connection with the Services and the Accounts, unless due to the negligence or wilful default on our part or that of our agents or their respective officers or employees and only to the extent of direct and reasonably foreseeable loss and damage (if any) arising directly and solely from it. This indemnity shall continue after the termination of the Services, the Accounts or these Terms and Conditions. II. We have the right to designate the account as dormant and restrict or impose conditions for accessing an Account if it has been inactive for a period of time set by us. Please refer to us for the applicable periods in respect of the different account types. The applicable periods may vary depending on the Account types and we will provide further information upon request. The Bank may designate the account as dormant and restrict or impose conditions for accessing the account. Further, current accounts and savings accounts, which have not been operated for a period of two years will be classified as unclaimed and will be levied a charge as per our current tariff. Accountholders will be required to be present in person at a branch of the Bank, with suitable identification to reactivate such unclaimed accounts or to close such account. 31. Attachment orders: Accounts upon which an attachment order or other legal notice prohibiting operations of the accounts have been received will be blocked and no further operation will be allowed till such time as the prohibition order is removed. 32. Governing law: These terms and conditions shall be governed by and construed in accordance with the laws of India and courts of Mumbai shall have the exclusive jurisdiction to try and entertain any disputes regarding the aforesaid terms and conditions. 33. As per the Banks customer call back policy, for all transactions above the specified thresholds mentioned, whether domestic or cross-border transaction, the Bank staff shall call the Customers designated personnel (as per contact details provided by the Customers authorised signatories) through telephone to validate the transaction details. In case either the designated personnel are not reachable in spite of two attempts or the transaction details or could not be authenticated, the requests may either be rejected by the Bank or processed on a best effort basis solely at the Banks discretion without any liability to the Bank, to ensure fraud prevention and better security of your account. The Bank may revise above mentioned threshold limit from time to time and notify the same to the Client. Upon such notification, Client shall be deemed to have agreed to such revised threshold limits for the call back process. This is applicable for all current accounts opened for business purpose. 34. Documents Correspondence (a) Know Your Customer Due Diligence requirement - In line with the requirements of the Banks policy, the Know Your Customer (KYC) documents along with other documentation need to be submitted at the time of opening a new account or as and when requested by the Bank. The Bank reserves a right to allow restrict operations in a newly opened existing accounts maintained with the Bank, if the customer is not able to satisfy the due diligence requirements in line with the Banks policy. (b) Undelivered Correspondence - The Bank reserves a right to block transactions allow operations in a newly opened existing accounts maintained with the Bank, if the account deliverables welcome letter welcome pack bank correspondences not limited to Account statements, etc. are returned undelivered and Bank is unable to contact the Account holder at the address contact number provided by them at the time of account opening updated in Bank records. 35. Change in Process for Funds Transfer and Demand Drafts With an objective of enhancing security for banking transactions, we would like to inform you that for all requests for funds transfer1 or making demand drafts for an amount greater than INR 2,00,000, a cancelled cheque of the account through which the transaction is being carried out will have to be submitted along with the requisite documentation from 7th March 2015. Fund Transfers comprise of: 1. National Electronic Funds Transfer ( NEFT ) 2. Real Time Gross Settlement ( RTGS) 3. Telegraphic Transfers (TT) Please note that this guideline is applicable for transactions made by you or your authorized bearer in person at the branch and do not apply for Internet or Mobile Banking transactions. 36. Tax Representation a. Individual Accounts. You are responsible for fulfilling any obligation that you may have with respect to the filing of returns or other required documentation in respect of and the payment of all relevant taxes, including, without limitation, all income, capital gains, wealth and estate duties, stamp duties, service tax, value added tax and any other applicable taxes. The creation and continued operation of your account andor the acquisition, holding or disposal of investments or assets in such account, as well as any income, distributions or losses realized in relation to the operation of the account may expose you to tax consequences depending on a number of factors including, but not limited to, your applicable domicile, your place of residence, your citizenship or the type of assets you hold in your account. Certain countries may have tax legislation with extraterritorial effect regardless of your place of domicile, residence or citizenship. The Bank does not provide any legal or tax advice and you should seek legal andor tax advice from an independent legal andor tax adviser. You acknowledge and agree that the Bank has no liability in respect of any of your tax obligations and or any legal andor tax advice provided to you by third parties. B. Non Individual Accounts: Customer and each Connected Persons is responsible for fulfilling its own obligations with respect to the filing of returns or other required documentation in respect of reporting and payment of all relevant taxes, including, without limitation, all income, capital gains, wealth and estate taxes. The creation and continued operation of the account andor the acquisition, holding or disposal of investments or assets in such account, as well as any income, distributions or losses realized in relation to the operation of the account may expose you or any Connected Person to tax consequences depending on a number of factors including, but not limited to, applicable domicile, place of residence, citizenship, place of incorporation or the type of assets held in the account. Certain countries may have tax legislation with extra-territorial effect regardless of place of domicile, residence, citizenship or incorporation. The Bank does not provide any legal or tax advice and you and each Connected Person should seek legal andor tax advice from an independent legal andor tax adviser. You acknowledge and agree that the Bank has no liability in respect of any of your tax obligations or those of any Connected Persons andor any legal andor tax advice provided to you by third parties. 37. Customers whose email IDs are registered with the bank will receive email communication from the bank on an ongoing basis. The communication may include account related information, certificates, bank notices and account statements, unless you have specifically opted to receive physical statements on your account. In consideration of The Hongkong and Shanghai Banking Corporation Limited (the Bank) issuing to me us an International ATM Card (the card), I we hereby agree to be bound by the following Terms and Conditions: In these terms and conditions, to which the use of ATMs will be subject, the card shall mean any card issued to the Cardholder by the Bank which may be used to effect banking transactions by electronic means whether at Automated Teller Machines (ATMs), point of sale terminals or otherwise. Cardholders Account shall mean any account nominated by the Cardholder in respect of ATM. 1) The Card shall be issued by the Bank in the name of Accountholder(s) of any account except for Minors Accounts and Personal Accounts operated by joint signatures. The first Card on a joint account will be issued free of charge. Every additional Card applied for on the same account will be charged for as per Banks Tariff. A maximum of two cards per account will be issued in case of joint accounts. 2) Your ATM Card remains our property and you should return it to us upon our request. 3) We may offer, vary, suspend or withdraw the ATM Card or any Service relating to the ATM Card at any time after providing a prospective notice of 30 days. Some Services relating to the ATM Card (such as use of the ATM Card at an ATM) may only be made available to you upon separate application or subject to further terms and conditions (such as the ATM Card Terms and Conditions) as we may specify from time to time. 4) Cardholder or in case of joint account, all the account holders jointly and severally, shall be responsible for all transactions effected by the use of the debit card whether or not the transaction were are authorized by the Cardholder Account holder(s) and shall indemnify the Bank for the loss or damage caused by any unauthorized use of the debit card or related PIN. including any penal action arising on account of violation of any RBI guidelines, FEMA or any other law, rules and regulations for the time being in force. Subject to provisions concerning loss or theft of the ATM card in this section, you will be responsible for all transactions, including funds transfers to third party beneficiaries, effected by use of the ATM card, whether authorised by you or not. 5) We will debit the amount withdrawn, transferred or otherwise disposed of by the use of your ATM Card from the related Account. You will be unable to effect a transaction if there are insufficient funds in the related Account. If you effect a transaction in a currency other than the Indian Rupee, we will debit that transaction from the related Account after conversion into Hong Kong dollar at our prevailing exchange rate at the relevant time of conversion. 6) You should keep your PIN strictly confidential and should not allow any other person to access or use your PIN whether voluntarily or not. You should not write down or keep the PIN on or close to your ATM Card or in any way that may enable another person to use your ATM Card. 7) You are responsible for all transactions effected by the use of your ATM Card (including all related fees and charges). However, in case of any loss, theft, disclosure or unauthorised use of your ATM Card, you should report to us immediately followed by a written confirmation as soon as reasonably practicable, and you will be responsible for all transactions effected whether voluntarily or not by the use of your ATM Card until we receive your report. We have no obligation but may issue a replacement ATM Card to you and may debit a handling fee from any Account. 8) We accept cash or cheque deposited into an ATM using your ATM Card subject to subsequent verification in our normal course of business. The statement issued by the ATM at the time of the deposit only represents what you purport to have deposited and is not binding on us. Further, a cheque is accepted subject to final payment or clearing. You are not entitled to use or withdraw the proceeds of a cheque until they have been cleared. 9) The Bank will not be liable for any failure to provide any service or to perform any obligation thereunder, where such failure is attributable (whether directly or indirectly) to any malfunction of the ATMPOS terminal, temporary insufficiency of funds, or other circumstances beyond its control. The Bank will not be liable for any consequential or indirect loss or damage, arising from or related to the loss use of the Card. Any statements issued by the ATM at the time of deposit or withdrawal shall be conclusive unless verified otherwise by the Bank. Any such verification shall likewise be final and conclusive and the Cardholder shall make no objection thereto. 10) The Cardholders account will be debited with such charges as the Bank may from time to time consider reasonable in respect of the Card provided that prior notice of such charges is given to the Cardholder. 11) You authorise us to disclose, in strict confidence, to other institutions (whether in or outside India) personal data and information about you, your ATM Card and Accounts as may be required or appropriate in connection with any electronic fund transfer network or to enable us to provide the Services relating to your ATM Card 12) Any notice hereunder sent by post will be deemed to have been received by the Cardholder within 7 days of posting to the address last notified in writing to the Bank by the Cardholder. Publication of change by such means as the Bank may consider appropriate will constitute effective notice to the Cardholder thereof. The Banks record for transaction processed by the use of the card shall be conclusive and binding for all purposes. 13) In the event the Cardholder decides to terminate the use of the Card, the Cardholder shall give the Bank not less than 7 days prior notice in writing and forthwith return the Card to the Bank and obtain a valid receipt thereof. Such termination shall also be deemed termination of the Cards facility accorded by the Bank to the cardholder 14) The Bank shall be entitled to terminate the ATM facility with immediate effect and return the Card upon the occurrence of any of the following events: i. Failure to adhere to or comply with the terms and conditions herein set forth, or ii. An event of default under any agreement or commitment (contingent or otherwise entered in to with the Bank, or iii. The Cardholder becoming the subject of any bankruptcy, insolvency proceedings or proceedings of similar nature or iv. Demise of the Cardholder, or v. Closure of the Cardholders account or failure to maintain the minimum average balance in the said account. 15) If more than one person signs or agrees to be bound by these terms and conditions, the obligation of such persons hereunder will be joint and several and, as the concerned may require, words herein denoting the singular only will be deemed to include the plural. Any notice hereunder with any one such person will be deemed effective notification to all such persons. 16) The Bank reserve the right to add, to delete andor vary any of the terms and conditions by giving a prospective notice of 30 days. Such addition deletion or variation changes to these terms and conditions will be displayed on the HSBC website and a copy of the same will be available at the branch on request. Use of the ATM after the date upon which any change to these terms and conditions is to have effect (as specified in the Banks notice) will constitute acceptance without reservation by the Cardholder of such change if the Cardholder does not accept any proposed change, the Card must be returned to the Bank prior to the date upon which such change is to have effect. 17) The Card and PIN will be sent to the cardholders mailing address. 18) If any accountholder by using the card draws an amount in excess of the balance available or overdraft limit permitted by the bank, the accountholder will pay to the bank on demand and unconditionally the entire amount overdrawn. However, this should not be constructed as an agreement either expressed or implied that the Bank is bound to grant any overdraft facility whatsoever. 19) As a security feature our computer system will invalidate any card which has not been used for affecting a withdrawal transaction within one year from the date of issue of the card or from the last withdrawal transaction. 20) All authorisations and powers conferred on the Bank are irrevocable. 21) The issue of International Debit Card will be subject to the following further conditions a) The card shall be issued only to Resident and Non-Resident External (NRE) personal accountholder(s) b) The Bank shall debit the Cardholders account with the amount of any withdrawaltransfer effected in currencies other than the domestic currency of issuance after conversion into the domestic currency of issuance at the prevailing exchange rate as determined by the Bank on the day of conversion c) Cash withdrawals and transfers in Indian or NRE accounts shall be made solely for local disbursement. The cashwithdrwal shall be made solely for local disbursement. The Cardholder shall inform the Bank of his their intention to withdraw cash for the purchase of shares securities commercial paper of Indian companies, or of immovable property in India, 3 working days prior to performing the transaction d) Cash withdrawals performed by the cardholder in countries other than that in which the card was issued will be subject to a cash withdrawal fee as may be announced by the Bank from time to time. The availability of ATM services in a country other than that in which the card was issued is governed by the local regulations of the country in force. The Bank shall not be held liable if these services are withdrawn without notice thereof e) The cardholder shall use the facility within the prescribed limits, only for bonafide purposes such as are laid down by the Reserve Bank of India, i. e. for personal expenses, education of children, gifts etc. The Cardholder shall indemnify the Bank against any violation of these conditions and shall undertake to regularly keep in touch with amendments in this regard, if any, made by the Reserve Bank of India. The Cardholder is solely liable for his their acts and deeds under FEMA and undertakes to pay gift tax, if any, on transfers made, to the tax authorities in India. f) The Bank shall be entitled to terminate the International card and call for its return if : i) The accountholder changes his their status from Non-Resident to Resident India ii) In the event of the Bank granting an overdraft SIA facility on the cardholders account 22) These terms and conditions shall be governed and construed in accordance with the laws for the time being in force in the country in which the card was issued. Internet Banking HSBC UPI ( Unified Payment Interface) Phone Banking 1)Scope of Phonebanking Service and Telephone Instructions: We may specify or vary the scope and features of the Phonebanking Service from and modify, expand or reduce the same at any time and from time-to-time time to time with notice. Where such notice shall, in our sole discretion, be given, such notice may be made in such manner and by such means of communication as we shall deem fit, including, without limitation, the use of direct mailing material, advertisement or branch display. You may use the Phonebanking Service and give us Telephone Instructions on your accounts and cards. The PhoneBanking services provided by the Bank to all accounts cover i. Transfer of funds between any of the Accountholders Accounts ii. Transfer of funds from any Savings Accounts of the Accountholder within any pre-specified and agreed transfer limits to any Account pre-designated by the Accountholder (the Designated Transferee Account) or any Payee pre-designated by the Accountholder for the purpose of receiving funds under the PhoneBanking services iii. Request for additional Fixed Deposit, renewal or withdrawal of Fixed Deposit iv. Enquiry on Savings Account balance, last transactions, exchange rates and deposit rates v. Requests for a) statements, b) cheque books, c) stop cheque vi. Reporting ATM Debit Card loss vii. Payment of Accountholders own credit card bills viii. Such other types of banking or other services as the Bank may introduce from time to time 2) You should keep your Phonebanking PIN strictly confidential. You should not disclose your Phonebanking PIN or allow any other person to use your Phonebanking PIN (whether voluntarily or not). You should not keep a written record of your Phonebanking PIN in any way that may enable another person to use it. You should promptly report to us any loss, theft, disclosure or unauthorised use of your Phonebanking PIN. 3) You authorise us to act on Telephone Instructions using your Phonebanking PIN. You agree and confirm that each Debit Accountholder agrees that we are not liable for acting in good faith on a Telephone Instruction using your Phonebanking PIN even if that Telephone Instruction was not authorised by you, and you and each Debit Accountholder will be bound by it. We have no duty to verify the identity of the person using your Phonebanking PIN to give Telephone Instructions. 4) We may not process Telephone Instructions immediately or on the same day on which the Telephone Instructions are received by us due to system constraint or other reasons (whether or not beyond our control) including equipment malfunction or failure. We are not liable for any delay or failure in effecting a Telephone Instruction and our decision on whether or not to effect or the timing of effecting a Telephone Instruction will be final and binding on you and each Debit Accountholder. 5) Any exchange rate or interest rate quoted by us in response to a Telephone Instruction is for reference only unless the rate is confirmed by us for a transaction. A rate confirmed by us and accepted by you for a transaction through the Phonebanking Service will be binding on you even though we may have quoted a different rate at any time through telephone or other means of communication. 6) You and each Accountholder should ensure that there are sufficient funds or available credit facilities in the relevant Account or Debit Account to effect a Telephone Instruction. We have no obligation but may, without giving prior notice to you or any Debit Accountholder, act on a Telephone Instruction where there are no sufficient funds or available credit facilities. If we decide not to act on that Telephone Instruction, we are not liable for any consequence arising from not acting. If we decide to act on that Telephone Instruction, you and each Debit Accountholder will be liable to repay and indemnify us for the resulting overdraft, advance or credit created by effecting that Telephone Instruction. 7) The Bank shall not be responsible to the Accountholder for giving any information to be transferred or any Joint Accountholder regarding the details of the transactions performed through telephone instructions. You should notify us if a Debit Account is converted to a joint account with joint signing arrangement. We shall exclude that account from the Phonebanking Service. 8) You and each Accountholder jointly and severally will indemnify and reimburse us and our officers and employees for all actions, proceedings and claims which may be brought by or against us or them, and all losses, damages and reasonable amounts of costs and expenses which we or they may incur or suffer as a result of or in connection with our providing the Phonebanking Service or acting or not acting on Telephone Instructions, unless due to the negligence or wilful default on our part or that of our officers or employees and only to the extent of direct and reasonably foreseeable loss and damage (if any) arising directly and solely from it. This indemnity shall continue after the termination of the Account, an ATM card, a Credit Card, the variation or withdrawal of a Tier, the termination of the Phonebanking Service or any service accessible through the Phonebanking Service or these Terms and Conditions 9) You should notify an Accountholder or the holder of a Credit Account or any other person with whom you effect a transaction or fund transfer using the Phonebanking Service of the details of that transaction. We are not responsible for giving such notice to you or or any other person. 10) The Banks record of the transactions processed by the use of PhoneBanking shall be conclusive proof and binding for all purposes. 11) In the event the Accountholder decides to terminate the use of PhoneBanking for whatever reasons the Accountholder shall give the Bank 7 days prior notice in writing and obtain a receipt thereof. Such termination shall be deemed a termination of the PhoneBanking facility accorded by the Bank to the Accountholder. In an emergency the Bank will endeavor to stop the facility if the instructions are received over the phone or in writing, to safeguard the Accountholders interests. The Bank however shall not be liable if the request of the Accountholder is not carried out immediately due to adverse situations. 12) The Bank shall terminate the PhoneBanking facility with immediate effect on occurrence of the following events: i. Failure to comply with the Terms and Conditions herein set forth or ii. An event of default under any agreement or commitment (contingent or otherwise) entered into the Bank or iii. The Accountholder becoming the subject of bankruptcy, insolvency proceedings or proceedings of a similar nature or iv. Demise of the Accountholder or v. Any other cause arising out of operation of law. Customer RightsTrade globally Access to 30 international and domestic markets Award winning client service experience Winner of the prestigious DALBAR service award ndash four years in a row Best-in-class commissions Trade online as low as 6.88 1 and a flat fee of 288 2 on the Hong Kong stock exchange. Exklusives Banking und Brokerage bevorzugte Preisgestaltung Genießen Sie unsere exklusive Banking und Brokerage bevorzugte Preisgestaltung mit Ihrem kombinierten Vermögen bei HSBC. Mehrwährungsabwicklung Abwicklung von Transaktionen in 10 verschiedenen Währungen. Bequemlichkeit und Zuverlässigkeit Schnelle und zuverlässige Ausführung des Handels. Erleben Sie den Unterschied 1 im Kundendienst. Diverses Dein Portfolio weltweit mit HSBC InvestDirect. Eingetragene Ersparnisse Sparpläne (RESPs) Produkte Dienstleistungen Zugang zu einer breiten Palette von Investitionen - Aktien und ETFs, Optionen, Investmentfonds, Fixed Income, GICs und Neuemissionen (IPOs) Genießen Sie die bevorzugte Preisgestaltung mit HSBC Premier und HSBC Advance Sofortiger Zugang zum globalen Markthandel Informationen und Ressourcen online und per Telefon Vollständige Details Zurück nach obenKommissionen und Tarife Handel auf nordamerikanischen Märkten Provisionen so niedrig wie 6.88 1 Handel online auf der Hong Kong Börse Pauschale von HK288 2 Erhalten Sie bevorzugte Zinssätze für Debit - und Margin-Salden als HSBC Premier 4 oder HSBC Advance 5-Client oder als High-Balance - oder High-Volume-Händler Vollständige Details Zurück nach obenAccount-Typen Verwenden Sie das richtige Konto, um Ihre finanziellen Ziele zu erreichen Nutzen Sie die Vorzugszinsen auf Ihrer Marge und Cash-Konten Verwenden Sie registrierte Produkte an Verwalten von Rettungs - und Ruhestandsbedürfnissen Vollständige Details Zurück nach obenOnline-Tools und Ressourcen Identifizieren Sie Trends mit branchenführenden Investment-Tools Verwenden Sie benutzerdefinierte Such-Tools, um Investitionen zu finden, um Ihren Zielen zu entsprechen Nutzen Sie die automatischen Trading-Event-Alarme. Vollständige Details Zurück nach obenInvestment-Produkte garantieren keine Gewinne Und enthalten unterschiedliche Risiken und Komplexität. Die Anleger sollten die Art und die Risiken jedes Produktes verstehen und jede Anlage im Rahmen ihrer individuellen Risikotoleranz und der Renditeziele sorgfältig prüfen, bevor sie investieren. HSBC InvestDirect ist ein Geschäftsbereich der HSBC Securities (Canada) Inc. eine hundertprozentige Tochtergesellschaft von, aber separates Unternehmen der HSBC Bank Canada. HSBC Securities (Canada) Inc. ist Mitglied der Investment Industry Regulatory Organization of Canada und des kanadischen Investor Protection Fund. HSBC InvestDirect bietet keine Anlageberatung oder Empfehlungen zu Anlageentscheidungen oder Wertpapiergeschäften. Um den Hintergrund, die Ausbildung und die Qualifikationen von Registranten bei IIROC-reglementierten Firmen zu finden, können die Anleger den IIROC AdvisorReport überprüfen. Klicken Sie hier, um die AGBs zu sehen Über DALBAR Inc .: Als weltweit führender Finanzdienstleistungsstrategie und Betriebsforschungsunternehmen unterstützt DALBAR Inc. führenden Unternehmen bei der Entwicklung, dem Bau und dem Betrieb von starken Unternehmen, die nachhaltiges Shareholder Value Wachstum bieten. DALBARs proprietäre Business-Design-Techniken, kombiniert mit seinem spezialisierten Branchenwissen und Verhaltensforschung Know-how, ermöglichen Unternehmen, Veränderungen in Kunden Prioritäten und das wettbewerbsorientierte Umfeld zu antizipieren, und dann ihre Unternehmen zu gestalten und zu verbessern Operationen, um die Chancen zu nutzen, die durch diese Änderungen erstellt werden. Die Firma bedient Kunden in Amerika und Europa. Die jährlichen DALBAR Direct Brokerage Service Award-Rankings basieren auf Auswertungen von Telefon - und E-Mail-Service, die über das Kalenderjahr gemacht wurden und die Qualität der Leistung in Produktkenntnissen, Professionalität und ihre Fähigkeit zur Bereitstellung von Mehrwertdiensten messen. 1 Verfügbar auf Online-Equity-Geschäften auf nordamerikanischen Märkten. Vorbehaltlich der Bedingungen. 2 Die HK288-Kommission gilt für Online-Trades zwischen HK0-1.999.999. Für Online-Trades HK2.000.000 über, 0.10 Provision gilt. Weitere Informationen finden Sie unter Global Trading Provisionen. 4 HSBC Premier Anspruchsberechtigung verlangt, dass Sie ein aktives Premier Chequing Account haben und ein 100.000 Saldo in kombinierten persönlichen Einlagen und Investitionen mit der HSBC Bank Canada und ihren Tochtergesellschaften beibehalten. Monatliche Bankgebühren können gelten. 5 HSBC Advance besteht aus vier Produkten bei HSBC Bank Canada ndash HSBC Advance Chequing Konto, High Rate Savings Account (CAD), HSBC Advance MasterCard und eine persönliche Kreditlinie. Die HSBC Advance Chequing, MasterCard und persönliche Kreditlinie unterliegen der Kreditvergabe und Genehmigung. Sie sind berechtigt für HSBC Advance, wenn Sie eine Total Relationship Balance (TRB) von 25.000 oder mehr und eine Total Mortgage Balance (TMB) von 150.000 oder mehr haben. Für weitere Informationen über die Förderkriterien, die monatliche Gebühr und andere Gebühren bei der HSBC Bank Canada, wenden Sie sich bitte an unsere Personal Service Gebühren Erklärung der Offenlegung. HSBC Advance Kunden müssen auch ein HSBC Advance Chequing Account (CAD) haben. Die monatliche Gebühr wird Ihrem HSBC Advance Chequing Account (CAD) belastet, wenn Sie die Voraussetzungen nicht erfüllen oder innerhalb der folgenden Nachfrist liegen. Ein neuer HSBC Advance Kunde hat 3 Monate ab dem Tag, an dem sie ein Konto eröffnen, um die Förderkriterien zu erfüllen. HSBC Advance Kunden im Rahmen des Advance Newcomer Programms (für gelandete Einwanderer, ausländische Arbeitnehmer oder neue Einwohner Kanadas in den letzten drei Jahren) haben 6 Monate ab dem Zeitpunkt, an dem sie ein Konto eröffnen, um die Förderkriterien zu erfüllen. Transaktionsgebühren gelten für HSBC Advance MasterCard (besuchen Sie hsbc. ca für volle MasterCard Preise und Gebühren). Transaktions - und sonstige Gebühren gelten für das High-Rate-Sparkonto und andere Bankdienstleistungen, die nicht in HSBC Advance enthalten sind (siehe Personal Service Charges Disclaimer bei hsbc. caservicecharge). Reg MasterCard ist ein eingetragenes Warenzeichen von MasterCard International Incorporated. Verwendet nach Lizenz. Cookies sind aktiviert Diese Website (einschließlich unserer Online-Banking-Plattform) verwendet Cookies, um Ihre Aktivitäten zu überwachen. 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