Friday 6 October 2017

Incentive Aktienoptionen 422 (B)


Besteuerung von Mitarbeiteraktienoptionen 2017-01-26 Wesentliche Mitarbeiter eines Unternehmens erhalten im Rahmen des Vergütungspakets häufig Aktienoptionen. Mitarbeiteraktienoptionen geben dem Arbeitnehmer das Recht, aber nicht die Verpflichtung, Aktien in der Gesellschaft zu einem festen Preis zu einem bestimmten Zeitpunkt oder während eines bestimmten Zeitintervalls zu erwerben. Wenn die Optionen gewährt werden, gibt es in der Regel Einschränkungen, wann sie ausgeübt werden können oder wann die erworbene Aktie verkauft werden kann, oder es besteht die Gefahr eines Verfalls der erworbenen Bestände, bis der Mitarbeiter bestimmte Bedingungen erfüllt, wie zB für den Arbeitgeber Eine gewisse Anzahl von Jahren. Wenn alle Beschränkungen oder Verzugsrisiken beseitigt sind, so sind die Optionen oder die erworbene Bestände zu veräußern. Was bedeutet, dass der Mitarbeiter ein unwiderrufliches Recht auf das Eigentum hat. Wie die Optionen besteuert werden, hängt davon ab, welche Art von Optionen sie sind, ob es einen Rabatt gab, wenn die Optionen gewährt wurden, und die Zeitintervalle zwischen den Optionen gewähren Datum, Ausübung Datum und Lagerverkauf Datum. Ein Nachteil der Entschädigung von Mitarbeitern mit Aktienoptionen und nicht mit beschränkten Beständen besteht jedoch darin, dass die Optionen einen erheblichen Wert verlieren können, bevor sie sich ergeben. Restricted stock Auf der anderen Seite, wird immer einen gewissen Wert haben, es sei denn, das Geschäft wird finanziell insolvent. Es gibt 3 wesentliche Ereignisse bei der Entschädigung eines Mitarbeiters mit Aktienoptionen: Die Aktienoption wird gewährt, zu welchem ​​Zeitpunkt der Mitarbeiter den Optionspreis zahlt, um den Zuschuss zu erhalten oder ihn als Erwerbsbeteiligung zu erhalten, muss der Mitarbeiter die Option für einen bestimmten Zeitraum halten Bis es ausgeübt werden kann, zu welchem ​​Zeitpunkt der Mitarbeiter die Aktie erhält, dann verkauft der Mitarbeiter die Aktie, und der Unterschied zwischen dem Erlös aus dem Verkauf und den Kosten für den Erwerb der Aktienoptionen liegt bei den Mitarbeitern. Steuerrecht unterscheidet zwischen gesetzlichen Optionen. Die dem IRC 421-424 entsprechen müssen. Und beinhaltet Anreizaktienoptionen (ISO) und Optionen, die im Rahmen eines Mitarbeiter-Stock-Purchase-Plan (ESPP) erworben wurden, und nicht statutarische Optionen. Die sich nicht unter diese Vorschriften beziehen, sondern stattdessen der weniger günstigen steuerlichen Behandlung des IRC 83 unterliegen. Gesetzliche Optionen Gesetzliche Optionen erhalten eine vorrangige steuerliche Behandlung. Wenn bestimmte Festlegungsregeln eingehalten werden, entstehen die Arbeitnehmer nicht, wenn die Option gewährt wird oder wenn sie ausgeübt wird, und die Gewinne werden als Kapitalgewinne und nicht als gewöhnliches Einkommen behandelt. Wenn jedoch ausgeübte Optionen ausgeübt werden, dann ist die Option ausgebreitet. Die dem ausgeübten Aktienkurs abzüglich des Optionspreises entspricht, muss als positive Anpassung an die alternative Mindeststeuer (AMT) ausgewiesen werden, wenn sie über das Ende des Steuerjahres hinausgeht. Die AMT-Haftung muss nicht gemeldet werden, wenn die Aktie vor dem Ende des Steuerjahres verkauft wird, da sie dann als steuerpflichtiges Einkommen im Rahmen des regulären Steuersystems ausgewiesen werden muss. Option Spread Fair Marktwert der Aktie bei Ausübungsoption Preis AMT Anpassungsbeispiel Ihr Arbeitgeber gewährt Ihnen eine Anreizaktienoption, um 100 Aktien der Aktien der Gesellschaft zu ihrem Marktwert (FMV) von 9 Aktien zu kaufen: 1 Jahr später üben Sie die Option aus Wenn die Aktien FMV ist 14 ein Anteil 2 Jahre später, wenn die Aktien FMV ist 16 ein Anteil. Ihre Rechte an der Aktie werden vergeben. Folglich ist Ihre AMT-Anpassung, berichtet auf Form 6251. um 1,600 900 700 erhöht. ISOs werden in der Regel besteuert, wenn der gekaufte Bestand verkauft wird ISOs werden nicht besteuert, wenn sie gewährt werden oder wenn sie ausgeübt werden. Damit sich ISOs nach den steuerlichen Regelungen als gesetzliche Aktienoptionen qualifizieren können, müssen sie innerhalb von 10 Jahren nach dem Erteilungsdatum ausgeübt werden und der Optionspreis muss mindestens dem Marktwert der Aktie entsprechen, wenn er gewährt wird. Wenn der aggregierte Marktwert der Aktie, der durch die Ausübung von ISOs erworben werden kann, wenn die Ausübungsbeschränkung zum 1. Mal während eines Steuerjahres entfernt worden ist, 100.000 übersteigt, wird der Überschuss als nichtstatutarische Aktienoptionen behandelt. Wenn der Arbeitnehmer das Unternehmen verlässt, muss die ISO innerhalb von 3 Monaten nach Beendigung der Kündigung ausgeübt werden. Andernfalls wird das Einkommen als nicht statutarische Aktienoptionen besteuert. Um als ISO zu behandeln, müssen die folgenden Voraussetzungen erfüllt sein: ISOs müssen nach einem von der Gesellschaft verabschiedeten und von den Aktionären genehmigten Plan genehmigt werden, wobei die Gesamtzahl der Aktien und die Mitarbeiter, die die Optionen erhalten können, angegeben werden muss, muss der Plan genehmigt werden Aktionäre innerhalb von 12 Monaten entweder vor oder nach dem Datum, an dem dieser Plan verabschiedet wird, müssen innerhalb von 10 Jahren nach dem früheren Zeitpunkt des Planannahmes oder des Genehmigungsdatums die Optionen innerhalb von 10 Jahren ab dem Tag der Gewährung ausgeübt werden. Der Optionspreis kann nicht geringer sein Als der Marktwert der Aktien bei der Erteilung der Optionen kann nicht übertragbar sein, außer wegen der Stipendiaten Tod die Optionen können nur durch den Arbeitnehmer der Mitarbeiter zum Zeitpunkt der Erteilung ausgeübt werden, darf nicht mehr als 10 der insgesamt kombiniert Stimmrechte aller Klassen von Aktien des Arbeitgebers oder ihrer Muttergesellschaft oder Tochtergesellschaft. Der Optionsinhaber sollte Kopie B des Formulars 3921, Ausübung einer Incentive-Aktienoption nach § 422 (b) von der Gesellschaft erhalten, wenn die ISO ausgeübt wird und folgende Angaben enthält: Datum des Gewährungszeitpunkts des Ausübungspreises je Aktie Marktwert Je Aktie am Ausübungszeitpunkt Anzahl der erworbenen Aktien, wenn die Option ausgeübt wurde Kopie A des Formulars 3921 geht an die IRS. Die in diesem Formular enthaltenen Informationen sollten zur Berechnung des Gewinns bei der Veräußerung der Aktien oder zur Berechnung der AMT-Anpassung verwendet werden. Haltefristregelungen Ein langfristiger Kapitalgewinn oder - verlust kann nur dann auf der Aktie geltend gemacht werden, wenn die Aktie für mindestens 2 Jahre nach Erteilung der ISO und mindestens 1 Jahr nach Ausübung der Option gehalten wurde. Diese Haltedauerregeln gelten als erfüllt, wenn ein früherer Verkauf dazu bestimmt war, Interessenkonflikte einzuhalten. Wurde die Haltedauer nicht erfüllt, so wird der Gewinn aus der Bestandsverkäufe als gewöhnlicher Lohneinkommen behandelt, der der Optionsspanne entspricht: Ordentliche Lohneinkommen Option Ausübungspreis Option Zuschusspreis Die Steuerbemessungsgrundlage für die Aktie wird um jeden Betrag erhöht Das wurde als Löhne behandelt. Beispiel Holding Period Rules 12. März, Jahr 1: Ihr Arbeitgeber gewährt Ihnen eine ISO, um 100 Aktien am Lager bei seinem FMV von 10 pro Aktie zu kaufen. 6. Januar, Jahr 2: Sie üben die Option aus, wenn die Aktien FMV 12 pro Aktie war. 26. Januar, Jahr 3: Sie verkaufen die Aktie für 15 Stück. Obwohl Sie die Aktie für mehr als 1 Jahr hielten, hielten Sie es nicht für mindestens 2 Jahre ab dem Optionsscheindatum. Im Jahr des Verkaufs müssen Sie den Unterschied zwischen dem Optionspreis von 10 pro Aktie und dem Ausübungspreis von 12 je Aktie als Lohn melden, der Rest ist Kapitalgewinn: Verkaufspreis (15 100 Aktien): Mitarbeiterbestand Kaufpläne Mitarbeiterbestand Kaufpläne (ESPPs) sind schriftlich genehmigte Pläne, in denen den Mitarbeitern Optionen zum Erwerb von Aktien des Arbeitgeberbestands oder seiner Muttergesellschaft oder Tochtergesellschaft gewährt werden. Nach den gesetzlichen Optionsregeln zu behandeln: Den Mitarbeitern, die mehr als 5 der Stimmrechte des Arbeitgeberbestands oder des Mutterunternehmens oder der Tochtergesellschaft des Arbeitgebers besitzen, können keine Optionen gewährt werden. Alle Vollzeitmitarbeiter müssen mit Ausnahme von Personen mit weniger als 2 Jahren Beschäftigung, Teilzeit - oder Saisonangestellten einbezogen werden. Der Plan muss nicht diskriminierend sein, aber die Menge an Aktien, die jeder Angestellter kaufen kann, kann auf der Arbeitnehmer Entschädigung basieren. Kein Angestellter kann das Recht haben, mehr als 25.000 Stück Aktien pro Jahr zu kaufen, basierend auf dem Aktienkurs, wenn die Option gewährt wird. Der Optionspreis darf nicht weniger als 85 des geringeren Wertes betragen: der Marktwert der Aktie bei Erteilung der Option oder der Marktwert der Aktie bei Ausübung der Option. Die Option muss innerhalb von 27 Monaten ab dem Tag der Gewährung oder 5 Jahre ausgeübt werden, wenn der Optionspreis auf dem Marktwert der Aktie basiert, wenn die Option gewährt wird. Der Arbeitnehmer muss kontinuierlich ab dem Optionsschein bis 3 Monate vor seiner Ausübung beschäftigt sein. Hat der Arbeitnehmer die Option zu einem niedrigeren Preis als der Marktwert der Aktie am Tag des Zuschusses gekauft, so wird der Betrag des Abschlags, der nicht größer als 15 sein kann, als gewöhnliche Lohneinnahmen behandelt. Aktienkäufe unter einem ESPP unterliegen denselben Haltedauerregeln wie für ISOs. Die Steuer muss nicht bezahlt werden, bis die Aktie verkauft wird und der Gewinn, abzüglich eines Betrags, der als Löhne behandelt wird, als Kapitalgewinn behandelt wird. Wenn die Aktie mit einem Verlust verkauft wird, dann ist es ein Kapitalverlust. Sind die Haltefristen nicht erfüllt, so erkennt der Mitarbeiter die ordentlichen Erträge als geringeren Veräußerungserlösen oder den Marktwert bei den Erwerbstätigen abzüglich des Optionspreises oder den Marktwert der Aktien, wenn die Option abzüglich der Option gewährt wurde Preis. Hat der Arbeitnehmer eine im Rahmen eines ESPP gewährte Option ausgeübt, so hat er nach dem Ende des Steuerjahres das Formular 3922, die Übertragung von Aktien, die über einen Mitarbeiter-Stock-Kaufplan erworben wurden, nach § 423 c) ESPP Beispiel Sie zahlen 10 pro Aktie für eine Option, um 1000 Aktien der Aktien des Unternehmens zu kaufen, wenn der Marktwert der Aktie 11 war. Ein Jahr später üben Sie die Option aus, wenn der Marktwert der Aktie 15.000 beträgt. 2 Jahre später verkaufst du die Aktie für 20.000. Da Sie die Option mit einem Abschlag von 11 10 1 pro Aktie gekauft haben, wird 1000 Ihres Gewinns als Löhne im Jahr der Option Kauf behandelt wird der Rest wird als langfristige Kapitalgewinn von 20.000 11.000 9000 im Jahr der Aktienverkauf. Wenn Sie jedoch die Haltedauer nicht erfüllt hätten, müssten 15.000 10.000 1000 4000 als Löhne behandelt werden und Ihr langfristiger Kapitalgewinn wäre nur 20.000 15.000 5000. Nichtstatutarische Aktienoptionen Nichtstatutarische Aktienoptionen (auch nicht qualifizierte Aktienoptionen) Unterliegt einer ungünstigeren steuerlichen Behandlung nach IRC 83. und kann unter bestimmten Umständen als nicht qualifizierte, aufgeschobene Entschädigung nach § 409A betrachtet werden, wenn der Ausübungspreis unter dem zugrunde liegenden Aktienwert liegt, wenn die Option gewährt wird. Wenn die Aktienoption einen leicht feststellbaren Marktwert aufweist, dann: Ordentliches Lohneinkommen (Fair Market Value der Option Option Preis bezahlt) Anzahl der Aktien Eine nicht statutarische Option hat einen leicht feststellbaren Marktwert, wenn: die Option übertragbar ist, kann die Option sein Ausgeübt, wenn sie gewährt werden, gibt es keine Bedingungen oder Beschränkungen, die diesen Marktwert beeinträchtigen würden, und der Wert des Optionsvorzugs ist leicht feststellbar. In den meisten Fällen wird eine Option keinen leicht feststellbaren Marktwert aufweisen, es sei denn, sie wird an einer Börse gehandelt, und da die Mitarbeiteroptionen niemals an öffentlichen Börsen gehandelt werden, werden sie fast nie einen leicht feststellbaren Marktwert haben. Freizügigkeitsoptionen ohne feststellbare FMV werden im Jahr, in dem die Option ausgeübt wird, als ordentliche Erträge besteuert: Ordentliches Lohneinkommen (Ausübungspreis Option Preis bezahlt) Anzahl der Aktien Wenn die Aktie nicht ausgeübt wird, wird das Einkommen bis zum Jahr, Lagerwesten. Im Erwerbsjahr werden Gewinne als gewöhnliche Lohneinnahmen besteuert, die gleich dem Wert der Aktie ab dem Ausübungszeitpunkt abzüglich des gezahlten Betrages sind, auch wenn der Steuerpflichtige an der Aktie hält. Ordentliches Lohneinkommen (Aktien FMV am Ausübungsdatum Optionspreis bezahlt) Anzahl der Anteile Der gewöhnliche Lohneinkommen unterliegt sowohl Einkommen als auch der Erwerbssteuer. Der Gewinn, der als Lohneinkommen ausgewiesen wird, wird der steuerlichen Bemessungsgrundlage der Aktie hinzugefügt: Steuerliche Bemessungsgrundlage des Aktienoptionsverzinsungsbetrags, der als Ertrag erfasst wird. Danach wird bei der Veräußerung der Aktie ein Gewinn oder Verlust als Kapitalgewinn oder - verlust behandelt: Kapitalgewinn oder - verlust Bestandsverkäufe Ertragssteuern Basis der Aktie Zusätzlich zu den Anreizaktienoptionen können nicht repräsentative Aktienoptionen gewährt werden. Im Gegensatz zu ISOs gibt es keine Beschränkung für die Anzahl der nichtstatutarischen Aktienoptionen, die gewährt werden können, da sie keine günstige steuerliche Behandlung erhalten. Datenschutzerklärung Für diese Broschüren werden Cookies verwendet, um Inhalte und Anzeigen zu personalisieren, um Social Media-Funktionen bereitzustellen und den Datenverkehr zu analysieren. Informationen über Ihre Nutzung dieser Website mit unseren Social Media, Werbung und Analytics Partner. Details, einschließlich Opt-out-Optionen, sind in der Datenschutzerklärung enthalten. Senden Sie eine E-Mail an dieseMatter für Anregungen und Kommentare Seien Sie sicher, die Wörter kein Spam in das Thema einzuschließen. Wenn Sie die Wörter nicht einschließen, wird die E-Mail automatisch gelöscht. Informationen werden zur Verfügung gestellt und sind ausschließlich für Bildung, nicht für Handelszwecke oder professionelle Beratung. Copyright Kopie 1982 - 2017 von William C. Spaulding GoogleEmployee Vorteile für die bedingten Arbeitskräfte (Portfolio 399) ALDEN J. BIANCHI Alden J. Bianchi, B. S. Worcester Polytechnic Institute (1974) J. D. Suffolk Law School (1978) LL. M. Georgetown Law Center (1979) LL. M. (Steuer), Boston University School of Law (1984) Employee Benefits Committee der American Bar Association Tax Section Massachusetts Bar (1978), Illinois und District of Columbia Bars (1979). INHALTSVERZEICHNIS I. Arbeitnehmer-Klassifizierung und die bedingten Arbeitskräfte 1. Die Entstehung der bedingten Arbeitskräfte B. Überblick über die Arbeitnehmer-Klassifikation C. bedingte Arbeitnehmer und alternative Beschäftigungsvereinbarungen 1. Unabhängige Auftragnehmer 2. Leasing-Mitarbeiter 3. An-anruf-AngestellteDay Arbeiter 4. TempsAgency Temporary Employees 5. Contract Staffing Firms 6. Professional Employer Organisationen (PEOs) 10. Vertrag Mitarbeiter und technische Arbeiter 11. Master Vendor Arrangements 13. Teilzeit, saisonale und temporäre Mitarbeiter D. Messung der Größe und Umfang der bedingten Arbeitskräfte 2 Abteilung für Arbeitsbeirat 3. Die EBRI-Studie von 1999 4. Die 2000 GAO-Studie E. Die zuständigen Regulierungsprobleme II. Beschäftigungsstatus - Gemeinsames Recht Angestellter v. Unabhängiger Auftragnehmer A. Grundlegende Konzepte 1. Die Definition des Arbeitnehmers 2. Der Common Law Agency Test 3. Der Ökonomische Wirklichkeitstest 4. Der Hybrid Test B. Der Code und der Multi-Faktor Test 1. Ertragsregel 87-41 - Zwanzig Faktoren 2. IRS-Trainingsrichtlinien 3. Ausnahmen im Code III. Berichterstattung von bedürftigen Arbeitnehmern im Rahmen von Arbeitnehmer-Leistungsplänen A. Teilnehmerrechte unter ERISA vs. Steuerqualifikation nach dem Code B. Steuerqualifikation - Pension, Gewinnbeteiligung und Aktienbonuspläne 1. Konsequenzen der Einbeziehung unabhängiger Vertragspartner a. Manipulation der Planabdeckung b. Die Versicherungsvermittler c. Die Allstate NOA Settlement d. Private Letter Ruling 9546018 - Umgliederte Arbeiter 2. Konsequenzen des Ausschlusses eines überdachten Mitarbeiters 3. Der Microsoft Case b. Das Amtsgericht c. Der neunte Circuit d. Die Klägerin e. Die Abrechnung 4. Rückwirkende Umgliederung der Arbeitnehmer a. 1999 Unveröffentlichte TAM b. 2000 Unveröffentlichte TAM c. Die ungelösten Fragen 5. Ausschluss von nicht zuschussfähigen Anteilsklassen a. Fälle, die ein privates Handlungsrecht abschließen (1) Crouch v. Mo-Kan Eisenarbeiter-Wohlfahrtsfonds (2) Renda v. Adam Medrum und Anderson Co. b. Spätere Fälle - kein privates Handlungsrecht (1) Abraham v. Exxon Corp. (2) Capital CitiesABC, Inc. v. Ratcliff (3) Clark v. EI DuPont de Nemours Co. (4) Bronk v. Bergstaaten Telefon Telegraph , Inc. (5) Trombetta v. Cragin Bundesbank für Einsparungen Mitarbeiterbeteiligungsplan C. Steuerlich geschützte Annuitätsvereinbarungen D. Nicht qualifizierte Pläne der aufgeschobenen Vergütung E. Wohlfahrts - und Pausengeldpläne 1. Gruppensatz Lebensversicherung Gekauft für Arbeitnehmer (79) 2. Beträge unter Unfall - und Gesundheitsplänen (105) und Beiträge des Arbeitgebers zu Unfall - und Gesundheitsplänen (106) a. Versicherungspläne b. Selbstversicherungspläne 3. Cafeteria-Pläne (125) 4. Programme für die pädagogische Unterstützung (127) 5. Hilfsprogramme für Hilfsprogramme (129) 6. Hilfsprogramme für die Adoption (137) 7. Freiwillige Arbeitnehmer Begünstigte Vereine 8. Nicht-Sektion 6039D Frendienstleistungen Mit Nichtdiskriminierungsnormen a. (Qualified) Achievement Awards - 74 (c) und 274 (j) b. Arbeitgeber-betriebene Esseinrichtungen - 132 (e) (2) c. Qualifizierte Mitarbeiterrabatte - 132 (a) (2) d. Keine zusätzlichen Kosten - 132 (b) e. Qualifizierte Studiengebührenreduktionsprogramme - 117 (d) f. Athletic Facilities - 132 (j) (4) 9. Non-Section 6039D Fringe Vorteile ohne Nichtdiskriminierung Standards a. (Nichtqualifizierte) Achievement Awards - 74 (c) und 274 (j) b. De minimis Fringe Vorteile - 132 (a) (4) c. Verpflegung und Unterkunft für die Bequemlichkeit des Arbeitgebers - 119 d. Verschiebungskosten Erstattungen - 132 (a) (6) e. Transportleistungen - 132 (a) (5) f. Arbeitsbedingungen Fringe Vorteile - 132 (a) (3) IV. Spezielle Planabdeckungsprobleme und - probleme A. Leased Employees 2. Vorgeschichte der Leased Employee Rules - The Kiddie und Garland Cases a. Die Evolution von 414 (n) c. Umsatzerhebung 75-41 d. Der Evolving Standard (1) Burrey v. Pacific Gas and Electric Co. (2) Wolf v. Coca Cola Unternehmen e. Planungsentwürfe 3. Zeitüberschreitungsklauseln B. Berufliche Arbeitgeberorganisationen 1. Die gemein - schaftliche Arbeitslehre der Mitarbeit 2. TAM 199918056 3. Die PEO-Industrie und die Beschäftigung 4. PEOs und (gesetzliche) Leasing-Mitarbeiter 5. PEO-Instandhaltung Der Mitarbeiter-Leistungspläne b. Empfänger Plan C. Die Post-Employment Consulting Conundrum D. Die versehentliche mehrfache Arbeitgeber Wohlfahrt Arrangement E. Mitarbeiter von Partnerschaften und LLCs 1. Beschäftigung Status der LLC Mitglieder 2. Steuer-qualifizierte Pläne und Cash-or-Deferred Arrangements 3. Wohlfahrt und Franse Vorteile F. Teilzeit-, Saison - und Zeitarbeitskräfte 1. Indirekte Alters - und Dienstleistungserfordernisse 2. Zählen von Stunden gegen verstrichene Zeit G. VertragsspezialistenTechnische Arbeiter H. Mitarbeiter-Nutzen-Pläne von Joint Ventures V. Deckung von bedingten Arbeitnehmern im Aktiengeschäft Und Incentive-Pläne A. Nichtstatutarische Aktienoptionen B. Incentive-Aktienoptionen unter Code 422 C. § 423 Pläne VI. ERISA Treuhandnormen und bedingte Arbeitnehmer A. Die Zeit WarnerDOL Rechtsstreit B. Andere Misclassification Fälle unter ERISA Alle Bloomberg BNA Abhandlungen sind im Dauerauftrag verfügbar, was Ihnen garantiert, dass Sie immer die aktuellste Ausgabe des Buches oder Ergänzung des von Ihnen bestellten Titels erhalten Von Bloomberg BNAs Buchabteilung. Sobald eine neue Ergänzung oder Ausgabe veröffentlicht wird (in der Regel jährlich) für einen Titel, den Sie zuvor gekauft haben und beantragt haben, in den Dauerauftrag gestellt zu werden, schicken Sie es an Sie, um für 30 Tage ohne Verpflichtung zu überprüfen. Während dieser Zeit können Sie entweder (a) die Rechnung ehren und erhalten Sie einen Rabatt von 5 Rabatt (zusätzlich zu eventuellen Rabatten, die Sie sich qualifizieren können) vom aktuellen Preis des Updates, zzgl. Versandkosten und (b) Buch (e), in welchem ​​Fall Ihre Rechnung bei Erhalt des Buches (s) storniert wird. Rufen Sie uns für ein Prepaid UPS Label für Ihre Rückkehr. Es ist so einfach und einfach wie das. 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(H1 FY16: 163252,0 Mio.) 183160160160160160 Bruttomarge um 2,5 Punkte auf 12,5 (H1 FY16: 10,0) 183160160160160160 Gewinn vor Steuern 285 bis 1637,4 Mio. (H1 FY16: Verlust 1634,0 Mio.) 183160160160160160 Adjusted EBITDA 1 bis 252 auf 16322,9 Mio. (H1 FY16: 1636,5 Mio.) 183160160160160160 Bereinigtes Ergebnis vor Steuern 2 bis 295 bis 16315,4 Mio. (H1 FY16: 1633,9 Mio.) 183160160160160160 Bereinigtes voll verdünntes EPS 3 bis 142 auf 9,2 Pence (H1 FY16: 3,8 Pence) 183160160160160160 Free Cash Flow 4 verbesserte sich 18 auf einen Abfluss von 1639,2 Mio. (H1 FY16: Out Flut von 16311,2 Mio.) 183160160160160160 Nettoverschuldung bei 163138,4 Mio. ist 1,2 unterhalb der Pro-forma-Nettoverschuldung 5 am 1. November 2015 von 163140,1 Mio. 183160160160160160 Leverage liegt deutlich unter dem Adjusted EBITDA Bank Covenant von 2,50x bei 2.19x 183160160160160160 Zwischenausschüttung um 100 bis 4,2 Pence (H1 FY16: Zwischenausschüttung 2,1 Pence), die derzeit voraussichtlich etwa ein Drittel der erwarteten Gesamtjahresdividende ausmachen wird 183160160160160160 Umsatz 4.4 über dem entsprechenden Vorjahreszeitraum Zeitraum 6 mit jedem Geschäftsbereich Handel gut 183160160160160160 Ergänzende Akquisition von Bibendum PLB Group abgeschlossen 183160160160160160 Erfolgreiche Integration von strategischen Akquisitionen vor Plan und auf der Strecke zu liefern Synergien von 1636m in FY17 183160160160160160 Strengthened Plc Board mit Ernennungen von Jennifer Laing, Mark Aylwin und David Robinson 183160160160160160 Anzahl der Verkaufsstellen in der Periode erhöht 1.5 und Umsatz pro Ausstieg wuchs 3.8 183160160160160160 Anzahl der Bibendum Kunden, die alle Produktkategorien kaufen hat 100 (H1 FY17 10 H1 FY16 5) 183160160160160160 Eingegangen in eine zweijährige Liefervereinbarung mit Palmer und Harvey Um niedrigere Mengen Biere, Weine und Spirituosen zu liefern, die wiederum die Gruppe mit Tabak versorgen werden Conviviality Direct Highlights 183160160160160160 5.2 Umsatzsteigerung im Vergleich zum entsprechenden Vorjahreszeitraum 6 160 183160160160160160 1.5 Erhöhung der Verkaufsstellen 183160160160160160 3,8 Umsatzsteigerung pro Auslauf Konvivialität Einzelhandel Highlights 183160160160160160 2.5 Umsatzsteigerung im Vergleich zum entsprechenden Vorjahreszeitraum 6 160 183160160160160160 Franchisee wie für 7 Einzelhandelsumsätze um 1,7 (H1 FY16: unten 1,7) 183160160160160160 Franchise-Marge bis 1.8 Conviviality Trading Highlights 183160160160160160 5.1 Umsatzsteigerung im Vergleich zum entsprechenden Vorjahreszeitraum 6 160 183160160160160160 47 Zunahme der Verkäufe 183160160160160160 Beauftragte für eine Reihe von Schlüsselmarken, darunter Santa Rita und Luis Felipe Edwards 183160160160160160 6,1 Anstieg des Konzernumsatzes im November und Dezember 183160160160160160 2.1 Zunahme im Einzelhandel wie für 7 Verkäufe für die 6 Wochen beendet 1 Januar 2017 Diana Hunter, Chief Executive Officer von Conviviality, sagte: Diese starken Ergebnisse zeigen unseren Wettbewerbsvorteil, den breiten Kundenstamm, den wir entwickelt haben, und die robuste Natur von Conviviality als Großbritanniens führender Getränkegroßhändler, Distributor und Lösungsanbieter für unsere Kunden. Wir haben erfolgreich umstrukturiert, um drei Geschäftsbereiche Conviviality Direct, Conviviality Retail und Conviviality Trading zu schaffen, die jeweils unseren Kunden und Franchisenehmern eine konkurrenzlose Palette, kompetenten Service und Beratung zur Verfügung stellen, um ihren Kundenbedürfnissen gerecht zu werden, während wir unseren Lieferanten einen unübertroffenen Zugang zu Strecken auf den Markt bieten Der an und ab Handel. Die jüngsten Akquisitionen haben dazu geführt, dass die Conviviality mit einem robusten Geschäftsmodell, das eine einzigartige Positionierung für seine Lieferanten und Kunden bietet, gut positioniert ist. Wir freuen uns auch zu berichten, dass der Konzern weiterhin im Einklang mit den Erwartungen für das Gesamtjahr handeln wird. Es wird eine Präsentation für Analysten in den Büros der FTI Consulting (200 Aldersgate, EC1A 4HD) um 9.30 Uhr heute, 30. Januar 2017 vorliegen Das bereinigte EBITDA wird als Ergebnis vor Steuern von 1637.434.000 (H1 FY16: Verlust von 1634.023.000) berechnet, wobei die Nettozinsen von 1632.643.000 (H1 FY16: 163346.000), Abschreibungen von 1632.299.000 (H1 FY16: 1631) , 311.000), Amortisation von 1636.255.000 (H1 FY16: 163650.000), außerordentliche Posten von 1633.669.000 (H1 FY16: 1637.344.000) und Aktienbasierte Vergütungen160 von 1631.259.000 (H1 FY16: 163766.000) und Anpassung Für beizulegende Zeitwerte auf Devisenderivate 163673.000 (H1 FY16: (163122.000)). Das letzte 12-monatige bereinigte EBITDA, das in der Leverage-Berechnung für die Bank-Covenants verwendet wird, ist ein rollenden letzten 12 Monate EBITDA einschließlich der Ergebnisse aller jetzigen Einheiten vorausgesetzt, sie waren Teil der Gruppe für die volle 12 Monate Zeitraum. 2 Der bereinigte Gewinn vor Steuern wird als Ergebnis vor Steuern von 1637.434.000 (H1 FY16: Verlust von 1634.023.000) berechnet und addiert die Abschreibungen auf immaterielle Vermögenswerte, die auf den Akquisitionen von Matthew Clark, Peppermint und Bibendum PLB von 1635.014.000 (H1 FY16: 163412.000), außerordentliche Posten von 1633.669.000 (H1 FY16: 1637.344.000) und Anpassung der Fair Value-Bewegungen an Devisenderivaten von 163673.000 (H1 FY16: (163122.000)). 3 Bereinigtes voll verwässertes Ergebnis je Aktie berücksichtigt den verwässernden Effekt von Aktienoptionen. Der Unterschied zwischen der Basis - und der verwässerten durchschnittlichen Anzahl der Aktien entspricht der Verwässerungseffekt der Aktienoptionen. Anmerkung 15 stimmt die gewichtete durchschnittliche Anzahl der Aktien mit der verwässerten gewichteten durchschnittlichen Anzahl der Aktien in Einklang. 4 Der Free-Cash-Flow von 1639.282.000 (H1 FY16: 16311.155.000) wird als EBITDA 16322.885.000 (H1 FY16: 1636.515.000) abzüglich Working Capital-Bewegungen (16315.631.000) (H1 FY16: (16313.873.000) ), Steuerzahlungen 1635.083.000 (H1 FY16: 163958.000), Nettoinvestitionen 1638.799.000 (H1 FY16: 1632.671.000) und Zinszahlungen 1632.654.000 (H1 FY16: 163168.000). 5 Proforma-Performance-Maßnahmen setzen die bisherige Periode ein, um die Auswirkungen von Akquisitionen wie Matthew Clark, Bibendum PLB Group und Peppermint Events einzugehen und gelten für verschiedene Maßnahmen, einschließlich Nettoverschuldung, Umsatz, Working Capital. 6 Verweise auf die entsprechende Vorjahresperiode und Jahr auf Jahr im vorderen Teil dieses Berichts sind auf Pro-forma-Basis. 7 Wie bei ähnlichen Leistungsmaßen passen Sie die Vorperiode von 27 Wochen auf 26 Wochen an, um mit der aktuellen Periode von 26 Wochen zu vergleichen. Wie für ähnliche Performance-Maßnahmen auch für die Auswirkungen der nicht wiederkehrende Handelsstörungen in beiden Perioden anpassen. 8 Der bereinigte Gewinn nach Steuern wird als bereinigtes Ergebnis vor Steuern abzüglich einer nach dem Grenzsteuersatz berechneten Steuerbelastung berechnet. Ich freue mich über die Handelsentwicklung des Konzerns im ersten Halbjahr und vervollständige auch die Akquisition der Bibendum PLB Group, die ein komplementäres Angebot bietet und unsere führende Position sowohl im On-Trade als auch im Kompetenzzentrum für Wein. Die Gruppe ist nun in drei Business Units gegliedert: Conviviality Direct, die den On-Trade durch ihre Matthew Clark und Bibendum-Vorschläge Conviviality Retail, die Off-Trade mit Schwerpunkt auf Franchisee-Modell und strategische Partnerschaften und Conviviality Trading, die Bereitstellung von Marken-Agentur und Sourcing an Lieferanten und an mehrere und unabhängige Einzelhändler. Die jüngsten Akquisitionen und die neue Struktur führen dazu, dass Conviviality in seinem Markt mit einem robusten Geschäftsmodell gut positioniert ist, das eine einzigartige Positionierung sowohl mit seinen Lieferanten als auch mit seinen Kunden ermöglicht. Wir haben das Management-Team mit den folgenden Schlüsselterminen gestärkt: 183160160160160160 Mark Aylwin schloss sich dem Geschäft im Januar 2016 an und wurde anschließend als Geschäftsführer Conviviality Direct 183160160160160160 James Lousada trat dem Geschäft im Juni 2016 als Geschäftsführer Conviviality Trading 183160160160160160 David Robinson trat dem Unternehmen Im Juli 2016 als Geschäftsführer Conviviality Retail und 183160160160160160 Nigel Basey schloss sich dem Geschäft im März 2016 als Group Logistics Director an, um sicherzustellen, dass alle Kunden von Convivialitys von unserer umfangreichen Logistikfähigkeit profitieren. Darüber hinaus haben wir dem Plc Board mit den Terminen von Mark Aylwin und David Robinson als Executive Directors Erfahrungen gemacht und die Ergänzung von Jennifer Laing zum vierten unabhängigen Non-Executive Director. Die Integration von Matthew Clark und Bibendum PLB Group geht weiter gut und wir bleiben dem Zeitplan voraus. Wichtig ist, dass wir auf dem richtigen Weg sind, um unsere Synergien zu vermitteln und die Teams arbeiten im gesamten Unternehmen gut zusammen. Im Namen des Vorstandes möchte ich mich bei allen bedanken, die in unserem Geschäft für ihre Leidenschaft, ihr Engagement und unsere Kundenorientierung tätig sind, die es uns ermöglicht hat, unsere Akquisitionen zu planen und gleichzeitig das zugrunde liegende Wachstum im gesamten Unternehmen zu liefern. In Anbetracht der Fortschritte des Konzerns freue ich mich, eine 100-prozentige Erhöhung der Zwischenausschüttung auf 4,2 Pence je Aktie bekannt zu geben, die derzeit voraussichtlich etwa ein Drittel der erwarteten Gesamtdividende ausmachen wird. 30. Januar 2017 CHIEF EXECUTIVE OFFICERS ERKLÄRUNG Conviviality Group Überblick Infolge der Akquisitionen von Matthew Clark und Bibendum PLB sind wir nun in einer unvergleichlichen Position. Überall in Großbritannien haben wir Zugang zu über 25.000 Restaurants, Hotels, Bars über 700 Franchise-Filialen rund 400 unabhängige Spezialisten und Veranstaltungen und wir bedienen große Mehrfach-Supermärkte aus über 10.000 Alkohol-SKUs, die weltweit von Spezialisten und Markeninhabern bezogen werden. Insgesamt Gruppe ungeprüfte Pro-forma-Einnahmen für das laufende Geschäftsjahr sind jetzt über 1631,5 Mrd. unterstreichen unsere erhebliche Skala und erreichen über die Getränke-Industrie. Wir sind das einzige Unternehmen in unserer Branche, das über die Kompetenz, das Marketing, das Branding, das Merchandising, die Logistik, das Lieferantenmanagement, den Kauf und die Technik mit konkurrenzlosem Maßstab und die Reichweite über den On-Trade und Off-Trades verfügt. Da wir über alle diese Bereiche unseres Geschäfts hinausgehen und unsere Fähigkeiten und unser Talent effektiver nutzen, gehen wir von nicht nur einem Großhändler und Vertriebshändler, sondern auch einem Lösungsanbieter, indem wir unseren Kunden den Zugang zu all diesen Ressourcen bieten, wenn sie der Komplexität begegnen Und operative Herausforderungen ihres Marktes. Unser strategisches Ziel ist es, die Getränke - und Impulssektoren zu einem unabhängigen Großhändler, Distributor und Lösungsanbieter für Hotels, Restaurants, Bars, Events und Einzelhandelsgeschäfte zu führen, indem wir der kompetenteste und inspirierende Partner für unsere Kunden sind. Im Jahr 2016 setzen wir eine neue Organisationsstruktur und Führungsteam mit der Gründung unserer drei Geschäftseinheiten ein. Conviviality Retail unter der Leitung von David Robinson, Conviviality Direct unter der Leitung von Mark Aylwin und Conviviality Trading unter der Leitung von James Lousada. Dieses eindeutig verbundene Geschäftsmodell wurde gezielt entworfen, um uns stärker und widerstandsfähiger zu machen und die Infrastruktur zu bieten, um einen unvergleichlichen Kundenservice heute mit der Möglichkeit zu bieten, einfach zu skalieren, wenn wir zukünftiges Wachstum vorantreiben. Jeder Geschäftsbereich steht vor dem Kunden mit der vollständigen Sicherung unserer Group Support-Funktion, die den Bedürfnissen jedes Geschäftsbereichs in den Kernbereichen Finanzen, Human Resource und kritisch in Supply Chain und Logistics, einem wichtigen Rückgrat und zunehmend differenzierenden Elementen, hilft Wettbewerbsvorteil für unser Geschäft. We have very purposefully lowered our center of gravity to empower our people closest to the customer and provide the support required by the Group to remain agile and efficient. We believe that our determination to ensure our customers and suppliers succeed will continue to further strengthen our market leading position. The market continues to be full of challenges and opportunities and we now have the best platform from which to benefit. We span the entire market across the UK and we are best placed to see trends starting in festivals and cocktail bars, across the retail space and we, more than any business, can provide access to the market to help our suppliers place their products appropriately and to help our customers know what is going to appeal to their consumers. We are rapidly becoming the one stop shop for any customer who sells alcohol or any supplier who wants to reach the right consumers. Due to the acquisitions of Matthew Clark on 7 October 2015, Peppermint on 31 December 2015 and Bibendum PLB Group on 20 May 2016, coupled with strong organic growth, sales grew 211 to 163782.5m (H1 FY16: 163252.0m and adjusted EBITDA 1 increased 252 to 16322.9m (H1 FY16: 1636.5m). Adjusted profit before tax 2 increased by 295 to 16315.4m (H1 FY16: 1633.9m) and fully diluted adjusted earnings per share 3 increased 142 to 9.2 pence (H1 FY16: 3.8 pence). Net debt at 30 October 2016 was 163138.4m (1 May 2016: 16386.1m) reflecting new debt of 16330.0m to fund the acquisition of Bibendum PLB Group coupled with a seasonal increase in net working capital. Net debt was 1631.7m below pro forma net debt 5 at 1 November 2015 and leverage at 30 October 2016 was comfortably below the bank covenant of 2.50x Adjusted EBITDA 1 at 2.19x. Business Unit Highlights: We have made excellent progress with the integration of Matthew Clark and Bibendum PLB Group and are ahead of schedule. We have seen good sales growth from both propositions, with first half sales up 5.2 over the corresponding prior period 6 to 163515.2m. The number of outlets served in the period increased by 1.5 and sales per outlet grew 3.8, demonstrating the strength of our proposition to both existing and new customers.160 The number of Bibendum customers who buy all product categories has increased 100 (H1 FY17 10 H1 FY16 5). Conviviality Direct will continue to serve its customers through the differentiated propositions of Matthew Clark and Bibendum, however, with the integration of Bibendum there is a significant opportunity for our customers to choose from over 10,000 SKUs of alcohol from the Groups assortment, enabling them to reduce complexity of supply and enabling Conviviality Direct to be a one stop shop for its customers. Detailed analysis has been undertaken to assess the purchases of the 25,000 outlets served by Conviviality Direct, and only 3 of these outlets have duplicated assortments, thereby indicating a significant growth opportunity for both Mathew Clark and Bibendum to support our customers further. 1,769 customers are now trading through the digital platform, a 34 increase year on year 6. We have created a Group Wine Buying team to ensure our supplier partners benefit from access to the enlarged group and so that our customers benefit from the expertise of our buying team and the enhanced choice of wine both in quality and value. For the half year, total sales were up 2.5 reflecting the number of new stores brought into the group and that some of the stores brought into the group in March will be converted and refurbished in the second half of the year leading to further expected growth. 10 existing Franchisees opened 11 more stores in the first half and in total there are 12 Franchisees actively seeking to grow with the business. Attracting new quality Franchisees remains key to our plan with 8 new Franchisees joining us in the period. Franchisee margin for the period improved 1.8 and we were delighted to award 224 Franchisees 920,180 shares under our Franchisee Inventive Plan. The store pipeline continues to build, albeit the focus will always be on quality outlets as opposed to quantity hence the slightly lower number of store openings compared to the prior half. During the period 19 stores were opened including a new Wine Rack in Tattenham Corner, Epsom. On 5 December 2016, 15 high quality convenience stores were purchased from the convenience operator KMD and these stores will be gradually converted to Bargain Booze Select Convenience during the second half and will be subsequently Franchised. The refurbishment programme continues to show strong results with on average 5.8 growth post refurbishment. The supply agreement with Palmer and Harvey signed in October 2016 provides a strong indication of expertise in the drinks sector through our ability to serve a wider group of customers and partners. The relationship with Palmer and Harvey is working well and we consider that there is further potential going forward. Conviviality Retail continues to develop marketing strategies to win in the local community, leveraging its significant strength in social media. Facebook followers now exceed 100,000 enabling the business to communicate with its customers efficiently and with a wide range of mechanics. The Conviviality Retail pricing policy is to be everyday low promotionally priced. On average across our off licence range we have maintained competitiveness in spite of the heavy discounting in the market. Value and consistent pricing is important to our customers and they appreciate the transparency of our pricing strategy, which in turn increases customer loyalty.160 Differentiating the proposition from our competitors has been a successful part of our Retail strategy and will continue to be so.160 By way of example, we recently launched the vaping category into 150 stores with sales per week of vaping products up 61 in participating stores, an average of 163140 per week per store. 160Vaping is an increasing trend as customers switch from tobacco into alternative solutions.160 Franchisees have embraced the proposition, it is a category that is complementary to an off-licence proposition and Franchisees are benefiting from the enhanced margin that these products bring. Conviviality Trading, which aims to be the UKs leading drinks agency, brings together PLB, Instil and Catalyst Brands, three specialist brand agency businesses, each with significant expertise in their respective categories. This area of the business not only represents large suppliers and brands as an agency but is also a consolidator of wine suppliers managing the supply of wine to the Off-Trade and selling more than 9 million 9 litre cases of wine per annum to the UK retail trade including high street retailers, specialists and supermarkets.160 Conviviality Trading has significant capabilities in consumer insight, sourcing, ranging and supply that can add significant value to its customers by reducing the complexity of the wine category in large multiple national chains. Following the creation of this business unit, we have already seen new strategic relationships established. In January 2017 two of the largest Chilean wine producers transferred their Off-Trade business to Conviviality: Santa Rita, with brands including Santa Rita, Vina Carmen and Sur Andino, is the leading Chilean wine producer in the domestic market with a 31 market share and is the third largest wine group in the export market and second largest in the premium wine category and Luis Felipe Edwards, a privately owned wine group founded in 1976 by Luis Felipe Edwards Senior, with brands including Luis Felipe Edwards, Dona Bernada, Marea and Cien. The business is focused heavily on exports and less so on the domestic market. In addition to the agency business, Conviviality Trading is also responsible for the development and growth of an events business including Peppermint and Wondering Wine Co, which are both specialists in outdoor events and festivals.160 Sales increased by 47 over the corresponding prior period 6. The aim for the outdoor business (known as third space) is to create one stop shop solutions for event owners to include full bar and food service management as well as ATM operation and Click and Collect. Click and Collect in association with Bargain Booze was trialled for the first time in 2016 at the Isle of Wight Festival and then at Bestival. Furthermore, Elastic, our brand activation agency, which provides activation and brand building expertise to many of Convivialitys branded supply base saw sales grow strongly. Elastic has signed with 8 new branded suppliers in addition to the retained business of Diageo, LVMH, ABInBev, cementing our positioning as one of the UKs leading agencies. With the greater scale of the Group there is the potential to realise lower costs through buying and distribution and improved organisational efficiency. A clear integration plan has been established to ensure the benefits of both the Matthew Clark and Bibendum PLB acquisitions are achieved.160 By acquiring the two businesses in relatively close succession we have been able to simplify the integration process particularly in the areas of logistics and IT.160 The key benefit areas are detailed as follow: Two key programmes of work have been undertaken, firstly the alignment of Buying terms from the Matthew Clark acquisition by Conviviality Retail, and the subsequent acquisition of Bibendum PLB.160 Secondly through the establishment of the Group Wine Buying team in June 2016, the team are now undertaking detailed analysis of the supply base and assortment to ensure that not only do we carry the choice that our customers and their consumers demand but also to maximise buying scale. Logistics and Distribution The enlarged Group spans 18 depots and third party distribution through DHL Trade Team.160 During May 2016 we changed the reporting structure of all the Depots to report into Nigel Basey, Group Logistics Director.160 We believe there is clear opportunity to align best practice and process to drive more efficient ways of working and deliver between 1631-1.5million of cost savings into FY18.160 Furthermore, the logistics function is reviewing the network to ensure that it has the capacity to allow for future growth.160 As a result, trials will be undertaken in the remainder of the financial year to understand the potential to consolidate slow moving lines as well as to fulfil six day deliveries in target city locations.160 Further updates on the network will be provided in our full year results. With the acquisition of Bibendum PLB Group we have decided to move our systems on to one platform across the entire group.160 The migration of Bibendum Wines to the JD Edwards system that is used in Matthew Clark is expected to be completed during 2017 and will facilitate consolidation of several back office teams. Conviviality Retail is also implementing JD Edwards which will result in more streamlined processes.160 Once these IT projects are complete we plan to migrate Conviviality Trading to JD Edwards. Conviviality performed well during the Christmas trading period across all of its businesses. Group sales in November and December were 6.1 above the corresponding prior period 6 with each business unit performing well. Retail like for like sales in the 6 weeks ending 1 January 2017 grew 2.1 and Conviviality Retail sales increased 6.9. Conviviality Direct sales increased 6.2 and Conviviality Trading grew 3.1. Our trading is in line with expectations for the full year. We have a proven capability in delivering results whilst managing the integration of acquisitions and delivery of synergies.160 Our teams believe in the potential there is for the business and are working well together to deliver our aims.160 We will continue to invest in our business, supporting our customers and Franchisees and our supplier partners as we build upon our strong foundations. Chief Executive Officer 30 January 2017 Following the acquisitions of Matthew Clark on 7 October 2015, Peppermint on 31 December 2015 and Bibendum PLB Group on 20 May 2016, sales grew 211 to 163782.5m (H1 FY16: 163252.0m) and adjusted EBITDA 1 increased 252 to 16322.9m (H1 FY16: 1636.5m). Profit before tax, amortisation of intangible assets created on the acquisitions of Matthew Clark, Peppermint and Bibendum PLB Group, exceptional items and mark to market adjustments (Adjusted profit before tax) 2 increased by 295 to 16315.4m (H1 FY16: 1633.9m). On the same basis, fully diluted adjusted earnings per share 3 increased 142 to 9.2 pence (H1 FY16: 3.8 pence). The acquisition of Bibendum PLB Group was funded in part by new debt of 16330m which, coupled with a seasonal increase in net working capital increased net debt at 30 October 2016 to 163138.4m (1 May 2016: 16386.1m).160 Net debt was 1631.7m below pro forma 5 net debt at 1 November 2015 and leverage at 30 October 2016 was comfortably below the bank covenant of 2.50x Adjusted EBITDA 1 at 2.19x. Group revenues for the period were 211 ahead of last year at 163782.5m (H1 FY16: 163252.0m) and include revenues from the acquisitions of Matthew Clark, Peppermint and Bibendum PLB Group.160 On a pro forma 5 basis Group revenues are 4.4 above the corresponding prior period 6 160 with each of Convivialitys three business units (Conviviality Direct Conviviality Retail and Conviviality Trading) delivering strong growth. Conviviality Direct generated sales of 163515.2m in the 26 weeks to 30 October 2016 and were 5.2 above the corresponding prior period 7 as both Matthew Clarks and Bibendum Wines sales teams remained focused and worked well together during the acquisition and subsequent integration process.160 The strong sales growth is due to a 1.5 increase in the number of outlets coupled with a 3.8 increase in sales per outlet. Conviviality Retails sales were 2.5 above the corresponding prior period 6 as the benefit of a 14 increase in the average number of stores was offset by lower wholesale sales per store as the strong store growth enjoyed in FY16 resulted in a far less mature store estate.160 In addition, a significant number of the stores joined the franchisee estate in March 2016 and have not yet been rebranded, further restricting wholesale sales. During the period, Conviviality Retails store estate fell by 2.0 to 702 (1 May 2016: 716) and the number of stores owned by multi-site franchisees decreased by 2.2 to 356 (1 May 2016: 364). Franchisee like for like 7 sales were down 1.7 reflecting strong summer 2015 marketing campaigns with higher discounts.160 Franchisee gross margin increased 1.8 such that average Franchisee margin was in line with last year. Conviviality Trading generated sales of 16379.0m in the 26 weeks to 30 October 2016 and were 5.1 above the corresponding prior period 6 due to strong growth in Peppermint, Conviviality Tradings festivals and events business that was acquired on 31 December 2015. Adjusted EBITDA 1 Adjusted EBITDA 1 increased 252 to 16322.9m (H1 FY16: 1636.5m) as the strong sales growth was augmented by a 2.5 point improvement in gross margin.160 This increased gross margin by 16372.4m which was partly offset by a 16356.0m increase in operating costs (excluding exceptional items, depreciation, amortisation, share based payment charges and mark to market adjustments on foreign currency contracts). Gross margin improved to 12.5 (H1 FY16: 10.0) due to a significantly improved sales mix with the mix of higher margin wines increasing from 19 to 34 and low margin tobacco falling from 23 of sales to 8 of sales. Bibendum PLB Group was acquired on 20 May 2016 generating sales of 163135.3m and profit before tax of 1632.7m. Adjusted Profit before Tax 2 Adjusted profit before tax 2 increased 16311.6m as the 16316.4m increase in adjusted EBITDA 1 was offset by higher finance costs, depreciation and amortisation (excluding amortisation of Matthew Clark and Bibendum PLB Group acquisition intangibles).160 Finance costs increased to 1632.7m primarily due to interest on debt acquired to fund the acquisitions of Matthew Clark and Bibendum PLB Group, and the amortisation of banking arrangement fees. Depreciation and amortisation (excluding amortisation of Matthew Clark and Bibendum PLB Group acquisition intangibles) increased 1632.0m due to the acquisitions of Matthew Clark and Bibendum PLB Group coupled with an increase in Conviviality Retail depreciation following investments in the store estate and IT systems since IPO on 2 October 2015. Profit before Tax Profit before tax increased by 16311.4m from a loss of 1634.0m to a profit of 1637.4m. Exceptional items includes the costs of acquiring Bibendum PLB Group and business integration costs.160 Exceptional items have fallen 1633.7m due to the prior period including the costs of acquiring Matthew Clark. The intangible assets created on the acquisitions of Matthew Clark and Bibendum PLB Group total 16373.5m, comprising brands and customer bases and generated an amortisation charge of 1635.0m in the 26 weeks ended 30 October 2016 (H1 FY16 1630.4m). The tax charge of 1631.7m represents tax on Group profit before tax and exceptional items of 1632.1m offset by a tax credit on exceptional items of 1630.4m.160 The effective tax rate on Group profit before tax and exceptional items was 19.0 as disallowable expenses in Matthew Clark were offset by deferred tax movements.160 The tax credit on exceptional items was 160 12 due to disallowable transaction costs on the acquisition of Bibendum PLB Group. Earnings per Share Adjusted profit after tax 8 increased 303 to 16312.5m (H1 FY16: 1633.1m) and the basic weighted average number of shares increased 13 to 129.5m (1 May 2016: 115.3m) following the issue of approximately 15.6m new shares, for cash, to help fund the acquisition of Bibendum PLB Group.160 This resulted in basic adjusted EPS increasing 143 to 9.7 pence (H1 FY16: 4.0 pence). Fully diluted weighted average shares increased 14 to 136m (1 May 2016: 119m) resulting in fully diluted adjusted EPS 3 increasing 142 to 9.2 pence (H1 FY16: 3.8 pence). Cash flow and Funding Free cash flow 4 (adjusted EBITDA plus changes in working capital less capital expenditure, interest and tax) improved 17.9 to an outflow of 1639.2m (H1 FY16: outflow of 16311.2m) as adjusted EBITDA 1 of 16322.9m (H1 FY16: 1636.5m) was offset by an increase in working capital of 16315.8m (H1 FY16: increase of 16313.8m), net capital expenditure of 1638.5m (H1 FY16: 1632.7m), interest payments of 1632.7m (H1 FY16: 1630.2m) and tax payments of 1635.1m (H1 FY16: 1631.0m). Net working capital of 16375m was 160 17 below the pro forma prior year net working capital of 16390m. Capital expenditure includes investments in our Franchisees stores of 1631.8m, our IT systems of 1634.2m, as we implement our systems convergence strategy, and the building of a replacement depot in Shefford with a total investment of 1635.4m of which 1631.9m was incurred in the 26 weeks ended 30 October 2016. The Shefford depot was sold and leased back in December 2016 realising cash proceeds of 1635.7m. Net debt increased from 16386.1m at 1 May 2016 to 163138.4m due to the free cash outflow 4 of 1639.2m, a net cash outflow on the acquisition of Bibendum PLB Group of 16326.4m, exceptional items of 1633.7m and dividend payments of 16312.8m. The consideration for Bibendum PLB Group was 16339.7m which, together with 16318.7m of debt acquired resulted in a total investment of 16358.4m.160 This investment was funded by proceeds from the issue of new ordinary shares of 16332.0m and new term loans of 16310.0m. At 30 October 2016 the Groups net debt comprised 16380.2m of term loans and amounts drawn down under the Groups working capital facilities, less unamortised banking arrangement fees.160 The bank facilities include a leverage and an interest cover covenant.160 The leverage covenant requires debt (excluding any amounts drawn down under Matthew Clarks invoice discounting facility plus any amounts above 16320.0m drawn down under Bibendum PLBs invoice discounting facility) to be less than 2.5 times the last 12 months adjusted EBITDA 1. The interest cover covenant requires adjusted EBITDA 1 to be at least four times net finance charges.160 At the measurement date of 31 October 2016 leverage was 2.19 and interest cover was 11. On 16 January 2017 the Groups banking facilities were restructured to reduce costs and increase flexibility. The new facilities comprise term loans of 163101m and a group wide invoice discounting facility with a maximum draw down of 163130m. The leverage covenant requires the term loans to be less than 2.5 times the last 12 months adjusted EBITDA 1. The interest cover covenant has not changed. Conviviality has a progressive dividend policy and aims to increase dividend cover (based on fully diluted adjusted EPS 3 ) 160 to two times by the year ending April 2020.160 In line with this policy an increase in the interim dividend of 100 to 4.2 pence per share (H1 FY16: 2.1 pence) is declared today for shareholders on the register at close of business on 10 February and will be paid on 10 March 2017. This is currently expected to represent approximately one third of the anticipated total dividend Chief Financial Officer 30 January 2017 INDEPENDENT REVIEW REPORT TO CONVIVIALITY PLC160 Introduction We have been engaged by the company to review the condensed set of financial statements in the half-yearly report for the 26 weeks ended 30 October 2016 which comprises the consolidated income statement, consolidated statement of financial position, consolidated statement of changes in equity, consolidated statement of cash flows and the related explanatory notes.160 We have read the other information contained in the half-yearly report and considered whether it contains any apparent misstatements or material inconsistencies with the information in the condensed set of financial statements.160 This report is made solely to the company in accordance with the terms of our engagement.160 Our review has been undertaken so that we might state to the company those matters we are required to state to it in this report and for no other purpose.160 To the fullest extent permitted by law, we do not accept or assume responsibility to anyone other than the company for our review work, for this report, or for the conclusions we have reached.160 Directors responsibilities The half-yearly report is the responsibility of, and has been approved by, the directors.160 The directors are responsible for preparing the half-yearly report in accordance with the AIM Rules.160 The annual financial statements of the group are prepared in accordance with IFRSs as adopted by the EU.160 The condensed set of financial statements included in this half-yearly report has been prepared in accordance with IAS 34 Interim Financial Reporting as adopted by the EU.160 Our responsibility is to express to the company a conclusion on the condensed set of financial statements in the half-yearly report based on our review.160 Scope of review We conducted our review in accordance with International Standard on Review Engagements (UK and Ireland) 2410 Review of Interim Financial Information Performed by the Independent Auditor of the Entity issued by the Auditing Practices Board for use in the UK.160 A review of interim financial information consists of making enquiries, primarily of persons responsible for financial and accounting matters, and applying analytical and other review procedures.160 A review is substantially less in scope than an audit conducted in accordance with International Standards on Auditing (UK and Ireland) and consequently does not enable us to obtain assurance that we would become aware of all significant matters that might be identified in an audit.160 Accordingly, we do not express an audit opinion.160 Based on our review, nothing has come to our attention that causes us to believe that the condensed set of financial statements in the half-yearly report for the 26 weeks ended 30 October 2016 is not prepared, in all material respects, in accordance with IAS 34 as adopted by the EU and the AIM Rules.160 for and on behalf of KPMG LLP160 Chartered Accountants 160 1 St Peters Square 30 January 2017 NOTES TO THE CONSOLIDATED FINANCIAL STATEMENTS 1.160160160160 General Information The principal activity of Conviviality Plc (the Company) and its subsidiaries (together, the Group or Conviviality) is that of wholesale supply of beers, wines, spirits, tobacco, soft drinks, grocery and confectionery to the UK on trade and off trade markets. The Company is incorporated and domiciled in the United Kingdom. The address of its registered office is: Weston Road, Crewe, Cheshire CW1 6BP. The registered number of the Company is 5592636. The condensed interim financial information presented is for the periods ended 30 October 2016 and 1 November 2015 and the year ended 1 May 2016. The consolidated financial information is presented in sterling, which is also the functional currency of the parent company, and has been rounded to the nearest thousand (163000). The condensed interim financial information shown has been approved for issue on 30 January 2017. The condensed interim financial information shown does not constitute statutory accounts as defined in Section 435 of the Companies Act 2006. The Groups statutory financial statements for the year ended 1 May 2016 have been reported on by the Companys auditor and delivered to the Registrar of Companies. The auditors report on those financial statements was unqualified and did not contain a statement under Section 498 (2) or (3) of the Companies Act 2006. The condensed interim financial information has not been audited. 2.160160160160 Basis of preparation The condensed interim financial statements for the 26 weeks ended 30 October 2016, which are unaudited, have been prepared in accordance with IAS 34 Interim Financial Reporting as adopted by the EU and with those parts of the Companies Act 2006 applicable to companies reporting under IFRS. The Directors have prepared cash flow forecasts for the period until April 2019. Based on these forecasts the Directors confirm that there are sufficient cash reserves to fund the business for the period under review, and believe that the Group is well placed to manage its business risk successfully. In addition to this the group has restructured its bank facilities to reduce costs and increase flexibility. For this reason they continue to adopt the going concern basis in preparing the financial information. The condensed interim financial statements do not include all financial risk management information and disclosures required in the annual financial statements they should be read in conjunction with the Groups financial statements as at 1 May 2016. The Board has considered the principal risk and uncertainties for the remaining half of the financial year and determined that the risks and uncertainties presented in the 2016 Annual Report still remain. The Groups business is seasonal in nature. Historically, the Groups most important trading period in terms of sales, profitability and cash flow has been the Christmas season. 3.160160160160 Accounting policies In preparing these condensed interim financial statements, the Groups accounting policies and judgements and estimates were the same as those applied to the consolidated financial statements as at 1 May 2016, with the exception of a new policy for assets held for sale, and as such should be read in conjunction with those consolidated financial statements. Assets held for sale The Group classifies non-current assets and disposal groups as held for sale if their carrying amount will be recovered principally through a sale transaction rather than through continuing use. To be classified as held for sale, an asset must be available for immediate sale in its present condition subject only to terms that are usual and customary for the sale of such assets, and the sale must be highly probable. Sale is considered to be highly probable when management is committed to a plan to sell an asset and an active programme to locate a buyer and complete the plan has been initiated at a price that is reasonable in relation to its current fair value, and there is an expectation that the sale will be completed within one year from the date of classification. Non-current assets classified as held for sale are carried on the Groups statement of financial position at the lower of their carrying amount and fair value less costs to sell. Property, plant and equipment and intangible assets once classified as held for sale are not depreciated or amortised. 4.160160160160 Segmental Information The Groups activities consist of the wholesale and retail distribution of beers, wines, spirits, tobacco, grocery and confectionery within the United Kingdom to both the On-Trade and Off-Trade market. The Chief Executive officer is considered to be the chief operating decision maker (CODM). Each trading division within Conviviality plc wholesales to businesses that retail alcohol via stores, pubs, bars, restaurants and events. The performance of each division is therefore driven by the UK market for alcohol consumption, which is a single market with a single set of economic characteristics and risks. In addition 90 of the Groups sales are of the same products and the sales process is similar in each division and is serviced by a single supply chain. Consequently, all activities are reported as one segment. To assist with the understanding of performance, however, an analysis of sales are disclosed for each of the trading divisions. This is a new divisional structure which became operational this year. The Remuneration Committee awarded a one off cash bonus of 163288,000160 to Diana Hunter on 13 September 2016 which represents an amount equal to the gross dividends received by Bargain Booze EBT trustees Limited (EBT) (as trustee of the Bargain Booze Share Option Plan 2013) following the IPO of the Company during July 2013.160 The dividends are in respect of the shares held by the EBT that subsequently vested on the date of the IPO. The commercial intent, when the option was granted, was that Diana Hunter would be entitled to receive dividends on such shares from the date of the IPO.160 The dividends were not paid to Diana Hunter as planned and therefore this bonus payment realised the intended objective.160 The Company and the EBT have also entered into a joint share ownership plan with Diana Hunter and Andrew Humphreys which ensures they are both entitled to receive the future dividends payable on the vested share options owned by the EBT pursuant to the Bargain Booze Share Option Plan 2013. Taxation for the period has been calculated by applying the forecast effective tax rate for the financial year ending 30 April 2017. Deferred tax assets relating to share-based payments have been calculated to reflect the number of options outstanding and movement in the share price. Deferred tax liabilities have been recognised relating to the valuation of the Bibendum PLB Group brand and customer base included in intangible assets. In addition deferred tax assets have been recognised on certain acquisition fair value adjustments. A final dividend of 4.2p per ordinary share was declared by the Board of directors at the date of publication of these financial statements. It will be paid on 10 March 2017 to shareholders whose name appears on the register at close of business on 10 February 2017. The interim dividend, amounting to 1637.2 million, has not been recognised as a liability in this interim financial information. It will be recognised in the shareholders equity in the year to 30 April 2017. 9.160160160160 Financial instruments Fair values of financial assets and financial liabilities The carrying values of all the Groups financial assets and financial liabilities approximate to their fair values because of the short-term maturity of these instruments. The fair value of trade receivables and payables is considered to be equal to the carrying values of these items due to their short-term nature. All other financial assets and liabilities are carried at amortised cost. Cash is held with counterparties with a credit rating of A1, A2 and BBB. 10.160 Business combinations Current period business combinations Bibendum PLB Group On 20 May 2016, the Group entered into an agreement to acquire the entire issued share capital of Bibendum PLB Group for a total consideration of 16339.7 million in cash. Bibendum PLB Group is a leading independent wholesaler in the drinks industry specialising in wines and spirits.160 This acquisition is consistent with the Groups ongoing strategy of expanding the Groups wholesaling expertise and entering new markets and channels. The acquisition, together with the current businesses in the Group, creates a unique offering that addresses both the On-Trade and Off-Trade retailers. Significant synergies across buying, distribution, organisational efficiencies and additional revenue generation are expected to be achieved by bringing the businesses together. The following table summarises the consideration paid for Bibendum PLB Group, and the amount of assets acquired and liabilities assumed recognised at the acquisition date. The goodwill arising on acquisition represents the future economic benefits arising from other assets acquired in a business combination that are not individually identified and separately recognised on the acquisition of Bibendum PLB Group these largely relate to synergy and integration benefits. On the acquisition of Bibendum PLB Group, the fair value of assets and liabilities has been assessed and adjustments made as shown in the table above. Within property, plant and equipment and intangible assets a fair value adjustment of 1631.6 million was made to write down assets to their fair value. Within inventories, a fair value adjustment of 1634.2 million was made which represents the adjustment required to bring inventories to their net realisable value. Fair value adjustments of 1630.5 million were made to receivables in relation to non-recoverable debtors of 1631.0 million offset by a 1630.5 million fair value adjustment in relation to forward contracts. Adjustments of 1630.2 million were made to bank balances to convert foreign denominated balances to spot rate. Adjustments of 1630.2 million were made to trade and other payables in respect of conversion to spot rate for foreign denominated balances (1630.3 million) offset by a 1630.1 million holiday pay accrual. A deferred tax liability of 1632.0 million has been recognised on the brand and customer base intangible assets, offset by a deferred tax asset of 1631.3 million on fair value adjustments. From the date of acquisition Bibendum PLB Group has contributed revenue of 163135.3 million and 1632.7 million to profit before tax to the Groups results. Acquisition costs of 1631.5 million have been charged to exceptional costs in the consolidated income statement for the period. Prior period business combinations Matthew Clark (Holdings) Limited On 7 October 2015, the Group entered into an agreement to acquire the entire issued share capital of Matthew Clark (Holdings) Limited for a total consideration of 163199.0 million in cash. Matthew Clark (Holdings) Limited is a leading independent wholesaler in the drinks industry.160 This acquisition is consistent with the Groups ongoing strategy of expanding the Groups wholesaling expertise and entering new markets and channels. The acquisition, together with the current businesses in the Group, creates a unique offering that addresses both the On-Trade and Off-Trade retailers. Significant synergies across buying, distribution, organisational efficiencies and additional revenue generation are expected to be achieved by bringing the businesses together. The following table summarises the consideration paid for Matthew Clark (Holdings) Limited, and the amount of assets acquired and liabilities assumed recognised at the acquisition date. Adjustments made to the fair value of assets acquired include the recognition of the deferred tax liability relating to the intangible asset (16310.1 million), additional provisions and accruals to recognise three onerous contacts that were in place at acquisition (16311.0 million which has been recalculated in this half year review and uplifted by 1635.8 million), additional provisions to recognise that renovation works needed to be carried out at specific depots (1631.0 million) and impairments for property plant and equipment that is impaired at the point of acquisition (1630.9 million). A deferred tax asset of 1631.8 million has been recognised in these interim financial statements relating to the fair value adjustment of onerous contracts. Goodwill has increased by net 1634.0 million as a result of the measurement period adjustments. The comparative balance sheets have been restated to reflect these measurement period adjustments. The goodwill arising on acquisition represents the premium paid to acquire Matthew Clark (Holdings) Limited and the future economic benefits arising from other assets acquired in the business combination that are not individually identified and separately recognised on the acquisition of Matthew Clark (Holdings) Limited these largely relate to synergy and integration benefits. Goodwill has been allocated to the Matthew Clark (Holdings) cash-generating unit (CGU). 160160160160160160 Cost and net book value 160 As at 26 April 2015 160 Acquisitions through business combinations - restated 160 Other acquisitions 160 Other disposals 160 As at 1 May 2016 - restated 160 Acquisitions through business combinations 160 Other acquisitions As at 30 October 2016 12.160 Intangible assets 160Brands and customer base 160 160160160 Cost 160160 160As at 26 April 2015 160160 160Acquired through business combinations 160160 160As at 1 May 2016 160 160160Acquisitions through business combinations 160 160160Transfers from property, plant and equipment 160 160160 As at 30 October 2016 160 160160As at 26 April 2015 160 160160Charge for the period 160 160160As at 1 May 2016 160 160160Charge for the period 160 160160As at 30 October 2016 160 160160Net book value 160160 160As at 30 October 2016 160 160160As at 1 May 2016 13.160 Assets held for sale Matthew Clark have disposed of a warehouse depot under a sale and leaseback arrangement which completed in December 2016. The net book value as at 30 October 2016 was 1635.4 million and has been disclosed under assets held for sale. 14.160 Share Capital On 20 May 2016, a further 15,609,757 shares were issued at a value of 1632.05 each in relation to the acquisition of Bibendum PLB Group Limited. The Company entered into additional block listing arrangements with AIM in respect of the notification to AIM of allotments of 250,000 new ordinary shares of 1630.0002 each in the capital of the Company to satisfy the requirement to allot matching shares at the time of purchase of partnership shares for the Bargain Booze Share Incentive Plan. In this regard 47,679 shares were issued during the period. In addition 36,667 shares were issued to a director during the period and a further 2,331,250 free shares were issued under the Franchisee Incentive Plan in the period. 15.160 Earnings per ordinary share Profit(loss) attributable to ordinary shareholders (163000) Basic earnings(loss) per share (pence) Diluted earnings(loss) per share (pence) Basic and diluted earnings per share are calculated by dividing the profit (loss) for the period attributable to equity holders by the weighted average number of shares. Adjusted basic and diluted earnings per share are calculated by dividing the profit after tax but before exceptional items, fair value adjustments on derivative financial instruments and amortisation of intangibles acquired with Matthew Clark and Bibendum PLB Group, by the weighted average number of shares, which is the same as disclosed in the table above. 16.160 Events Occurring After the Reporting Date On 16 January 2017 the Groups receivable financing facilities were restructured to reduce costs and increase flexibility. Under the new agreement the Group can sell any debts owed to Matthew Clark Wholesale Limited, Bibendum PLB Group Limited and Conviviality Retail Limited by its customers who have purchased goods or services. The maximum facility available is 85 of the allowable trade receivables up to 163130m.160 The discount margin for the funding of debts is 1.25.160 There is a non utilisation fee of 0.5 of the available facility payable during the minimum period of the facility being 24 months from the date of the agreement. The agreement terminates in October 2020. An arrangement fee of 163150,000 was incurred and is being amortised over 5 years. The Groups existing senior term and revolving facilities agreement have been revised.160 Term loan A has increased from 16340m to 16351m and Term loan B has increased to 16350m. This information is provided by RNS The company news service from the London Stock Exchange

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